Gå til innhold

Objektiv/Polafilter Nikon


Olav Haug

Anbefalte innlegg

Hei  :)

Godt og "billig" allround objektiv til Nikonkamera!? Har du noen forslag eller direkte anbefalninger til ei linse med fin optisk kvalitet så vil jeg gjerne høre om det! Gjerne ei som jeg kan kjøpe i butikken på hjørnet. Jeg er så blank på det feltet her..  :rolleyes:

mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Takk skal du ha, Staffan. Det er notert. :) Eneste aberet er at jeg drar på ferie fredag førstkommende, og skulle gjerne hatt linsa i boks til den turen. Jeg trur ikke posten greier Hammerfest-Lillestrøm på to dager..

ring lars mathisen spør om han kan kjøpe den og deg ekspress....det kan hende at han er villig til å forhåndsbetale for deg........ ellr at du har en feriedestinasjon han sender den til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spare noen hundrelapper på å bestille fra utlandet. Har gjort det selv.

Prisen styrer også her kvaliteten i stor grad.

Om det er Nikon 16-85mm du har kjøpt så vær obs på målene på glassset du bestiller. Tror det er 67mm på dette objektivet.

En annen ting å være klar over ved bestilling fra utlandet er at det finnes filter med ulike coatinger, som gjør store utslag i pris. Det som i utgangspunktet ser ut til å være et kanonkjøp, kan vise seg å være et glass med dårligere kvalitet.

Du er helt sikkert klar over dette, men det er nå greit å være ekstra på vakt...

Mvh

Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Nikon 16-85mm du har kjøpt så vær obs på målene på glassset du bestiller. Tror det er 67mm på dette objektivet.

Du tror rett. Nikons 16-85mm bruker 67mm filterfatning. Og er forøvrig et aldeles glimrende allround/reise-zoomobjektiv: Ikke for stort og tungt, skarpt, med lite fortegning og litt ekstra vidde i den vide enden sammenlignet med de vanligste allroundzoomene. Og med betydelig bedre bildekvalitet enn de veldig populære 18-200'ene som mange bruker. f/5.6 i den trange enden kan av og til bli litt mørkt og man har ikke ubegrensete muligheter til å eksperimentere med lav dybdeskarphet, men dette gjelder igrunnen alle slike allroundzoomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...