Gå til innhold
  • 0

Nybegynner! Lurer på litt forskjellig!


Joakimj

Spørsmål

Heisann!

Veldig fersk fluefisker her, fisket mye med flue og dupp, og div. sluker, men har en far som er MEGET ivrig, så fikk alt jeg trengte av utstyr av han når jeg fortalte at jeg ville begynne med fluefiske.

Har ei 6/7 9'' stang, hvis det sier noen noe :P merket husker jeg ikke i farten..

Har begynt å få til kastinga bra, og har fisket litt den siste måneden, stort sett i åsta, så ingen storfisk enda  Tongue

Lurer på noe angående fortom, fattern mener jeg bare kan knyte på 1,5/2 meter 0.20 sene rett på fluesnøret og så flua ytterst.. så har jo brukt denne metoden, selv om jeg har sett og hørt mange av kompisene mine ergre seg over at de mister fortom etter fortom :P så mitt spørsmål er da etter å ha lest litt her, er det fattern sier bare bullshit? funker det bedre med en ferdig fortom man får kjøpt? Innbiller meg jo at flua kanskje legger seg litt lettere lenger unna selve snøret da.. :P som sagt; Nybegynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0

Da ble det investert i ny stang på villmarksmessa for ett par uker siden!

Snøret som fulgte med er ett Enter #5 snøre.. Burde jeg ordne meg ett annet eller er dette snøret ok?

Gratulerer med ny stang :) jeg ville kjøpt et SA Air cell. Snøret koster 299 eller 300,- de fleste plasser. Dette snøret passer veldig godt på den stanga og er en stor forbedring fra det snøret som følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Da ble det investert i ny stang på villmarksmessa for ett par uker siden!

Endte på en Guideline Kispiox 9 fot #5, med guideline reelmaster snelle og påmontert snøre og backing.

Snøret som fulgte med er ett Enter #5 snøre.. Burde jeg ordne meg ett annet eller er dette snøret ok?

Merket hvertfall STOR forskjell fra gamlestanga, så gleder meg til å få skikkelig sving på denne utover! :-)

Gratulerer. Synes det var mye bedre å kaste med Kispiox da jeg byttet til Air Cel. Det er litt tyngre enn Enter og det passet i hvertfall meg bra. Hyggelig pris også på det snøret. Merket også at det er greit å smøre snøret med jevne mellomrom. Kjøpte en flaske fra SA for en liten hundrings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...