Gå til innhold

første fisketur utlands?


Urskæving

Anbefalte innlegg

Halla! Er i militæret nå, og får dimmepenger til jul. har funnet ut at jeg nå har lyst til  og oppfylle en drøm mens jeg ennå er ung. Men jeg er veldig usikker på hvor jeg skal dra. Har tenkt mye på island. Ørretfiske som gjelder, med tørt! til en vettu pris;)  Og når på året?

petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Kroatia, Slovenia eller Bosnia er vel heller ikke et dårlig valg...... nå i september  er det en god sesong der nene.

Synes vel disse landene i Gamle Jugoslavia er det beste europa kan vise fram når det gjeller urbant fiske.

det hadde nok blitt førstevalget mitt......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia, Slovenia eller Bosnia er vel heller ikke et dårlig valg...... nå i september  er det en god sesong der nene.

Synes vel disse landene i Gamle Jugoslavia er det beste europa kan vise fram når det gjeller urbant fiske.

 det hadde nok blitt førstevalget mitt......

Det så iallefall pent ut. Når skal vi dra Staffan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla! Er i militæret nå, og får dimmepenger til jul. har funnet ut at jeg nå har lyst til  og oppfylle en drøm mens jeg ennå er ung. Men jeg er veldig usikker på hvor jeg skal dra. Har tenkt mye på island. Ørretfiske som gjelder, med tørt! til en vettu pris;)  Og når på året?

petter

Hei Petter !

Island er nok bra på mange måter, men kanskje ikke om det er tørrfluefiske etter ørret som står høyest på lista . . .

Det finnes ikke døgnfluer der, så du må isåfall satse på mygg  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært sjeldan døgnfluger der, men ein erfaren islending eg snakka med hadde opplevd skikkeleg klekking ein gang..Men han hadde fiska i 15 år..Dersom du kun vil fiske tørt trur eg ikkje Island er tingen nei...I hovedsak er det nymfe og streamerfiske som gjeld, men enkelte plassar kan du fiske på vakande fisk. Og då er det nok mygg eller vårflluger som dominerer.. Naturen er fantastisk der, og det er fisken også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Island (Minnivallalækur) er det mulighet for å ta diiiger ørret på tørt. Har der selv opplevd 2-4 kilos sipvakende på mygg for deretter å ta en liten imitasjon på krok 18. Ikke like lette å lande men du verden ...... Væravhengig selvsagt. Har hørt om de som har hatt suksess med Streaking Caddis der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo når på året du har tid til å reise og hvor god økonomi du har.

Usa på høsten kan anbefales. En stor opplevelse for en tørrfluefisker. Ta en tlf til Svein på Nordisk han har lang erfaring fra Montana. Har du virkelig lyst tid og penger ta en tur til New Zealand i januar-mars. Ellers kan du jo høre med Xxl Adventure. De har turer til Alaska og Chile.

En liten advarsel utenlandsfiske er avhengihetsskapende  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Italia? Elva Nera er vel kansje den meste kjente/aktuelle og der er det Danica også!. trenger ikke å bli dyrt utenom turistsesongen (sannsynligvis best fiske også). Fisket der i sommer og elva huser noen pene rugger. Litt komplisert fiskekortsystem og soneregulering, men det er ikke umulig å finne ut av :) God mat og drikke har de også  ;)

Her er noen andre som har vært der: http://www.ribweb.org/2011/06/nera-uno-life-is-now-my-friend/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...