Gå til innhold

Bygge lettspinnstang på fluestangblank?


Anbefalte innlegg

Den beste lettspinnstanga jeg noengang har prøvd er den jeg selv bygde på et emne av ukjent opprinnelse en gang på åttitallet. Imidlertid er den forbannet upraktisk å frakte, siden den er 6' lang og i ett stykke. Siden jeg ikke klarer å finne ei fabrikkbygget stang som kan matche den jeg allerede har lurer jeg på å bygge ei ny lettspinnstang på en fluestangklinge.

Sånn basert på rein gjetting ville jeg tippe at en to- eller tredelt klinge på 6-7' klassifisert et sted mellom #3 og #6 skulle kunne passe. Men finnes slike klinger? Og, i tilfelle, fra hvem? Og, siden jeg "må" kjenne litt på aksjonen før jeg kjøper, i hvilken fysisk butikk kan jeg klå på en slik klinge (eventuelt ferdigbygget (flue)stang)?

Eventuelle andre innspill mottas også med takk  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler mange "fysiske" fluefiskesjapper har ett godt utvalg av dette...men på nett kan du jo velge og vrake , vel og merke utenlandske om jeg ik tar feil :D

spinnstang da gitt...kjere vene  :P  ;)

HER : http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=fishing+rod+blanks&_sacat=0&_stpos=&gbr=1&_odkw=%C3%A6+blanks&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...