Gå til innhold

Den ultimate hytte (for en fluefisker).


oeyvind

Anbefalte innlegg

Hei,

nå som sesongen går mot slutten er det fort gjort å drømme seg bort. Som (snart) arkitekt og fluefisker er et av mine langsiktige mål å tegne og bygge en hytte. Men hvor skal denne hytten reises, en gang i fremtiden?

Kanskje noen av dere på forumet kan inspirere meg? Enten om dere har en hytte selv, eller vet om spennende områder dere kunne besøkt gang på gang. Jeg er veldig fascinert av å fiske innenfor et begrenset område fra sesongstart til sesongslutt.

Jeg er åpen for det meste, men området burde ligge relativt nært Oslo slik at man kan avlegge stedet kortere besøk (som f.eks. en helgetur med avreise etter endt arbeidsdag en fredag). Ikke så veldig mye mer enn 3 - 3, 5 timer med bil, med andre ord.

Alt vel,

Øyvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rena er herved notert, Staffan. Takk for tipset.

Men hvordan er det der på vinterstid? Tur og skimuligheter?

Selv er jeg veldig glad i Røros-traktene, både sommer som vinter.

Men det er i overkant langt å kjøre for kortere opphold.

Noen som kjenner områdene rundt Norefjell f.eks., fiskemessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hva med Valdres/Hallingdal ?

Fantastiske skimuligheter. Kort vei til Hemsedal blandt annet.

Og fiske ?  Tisleia, Hallingdalselva, Begna, Flya, Og ikke minst Hemsil.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Rena er herved notert, Staffan. Takk for tipset.

Men hvordan er det der på vinterstid? Tur og skimuligheter?

Selv er jeg veldig glad i Røros-traktene, både sommer som vinter.

Men det er i overkant langt å kjøre for kortere opphold.

Noen som kjenner områdene rundt Norefjell f.eks., fiskemessig?

bortoverski er bra i hele osdalen fasinerende høyfjellskog.... 20 minutter til trysil med alpinbakker. Hallingdal er egentlig dyrt vel? Du er over halvveis tril Røros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Nord-Norge.. I indre Troms! Under 30 min til Bardu-elva, Målselva,Dividalselva,Rostaelva, samt masse små vann og mindre elver. Alle med ørret og laks!  Jeg påstår det er Norges fluefiske-eldorado! Heldigvis har jeg gode kontakter der oppe så jeg vet hva jeg snakker om (for engangs skyld). Vet det ikke er nærme Oslo, men veldig verdt 1 time og 40 minutter med god kaffe og hyggelige flyvertinner mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere innspill. Det spørs om ikke Indre Troms blir litt i lengste laget, selv med fly og flotte vertinner :-) Uansett gøy å høre hva dere anser som gode områder for fluefiske.

Kjenner ikke stedene du nevner, Håvard. Regner med det er i Sverige? Har ikke tenkt på det som en mulighet, så det var et godt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...