Gå til innhold

Ekte selull


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Sitter her med en del ekte selull som skal deles opp i poser. Jeg ser det er endel fluebindematerialer som blir kallt selull, men som selvfølgelig ikke er det. Så mye sel blir det ikke skutt... Det er naturfarget nå. Altså hvit/gulaktig. De falske koster vel rundt 30-60 kroner posen. Hva kan jeg ta for the real deal? Ekte selull altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er importforbud på selprodukter i USA og EU. Norske fartøyer fanger noen tusen dyr hvert år. Tviler på at norske fluebindere har bruk for ulla fra alle disse dyrene, så særlig eksklusivt kan vel ikke selull sies å være i Norge.

Selull er et produkt med fin glans, jeg har heldigvis mange farger kjøpt for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det ligger sikker undreder av skinn av Kvitunger i lagrene til Rieber i Bergen...... kjøpte mange der midt på 80 tallet.... ga 80.- skinnet, barberte av hårene...solgte det til england og tjente gode penger...... alle fargene ble fine untatt svart, det tok jeg med hårfarge, fin dubbing!

post-0-13949889572806_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

har veniard-selull som er 15 år gammelt , når jeg bruker det , og sammenlikner med andre dubbinger med noenlunde lik konsistens syntes jeg at de nye matrialene er like fine , men dette med glansen er selullens fortrefflighet på akkurat det omerådet.

tipper du kan ta 50kr posen om de er som en vanlig pose med dubbing (  som koster ca halvparten rundt forbi)

du kan selvsagt doble den prisen , men da er det nok ikke mye man kan selge av det.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...