Roger Enger Lie Posted December 1, 2011 Report Posted December 1, 2011 Jepp! Helt knall å kaste inni denne hallen :-) Kan anbefales på det sterkeste!! Masse cred til Villmarksbutikken for at de arrangerer dette "free of charge"..
dain Posted December 2, 2011 Report Posted December 2, 2011 Henger meg på, flott tiltak og veldig bare hyggelige artsfrender! Enig med deg Geir, BIIIx er "good stuff" fikk prøve en Winston DL selv, den var også veeeeeldig god... for ikke å snakke om Scott S4s, ganske langt unna DL i aksjon og bruksområde, men fy f... den var rå!!! takker også alle for en veldig hyggelig kveld! Dag
Tom Larsen Posted December 4, 2011 Report Posted December 4, 2011 Nå begynner jeg å bli litt lei av neglesprettkasting, og det er ennå flere uker igjen til jul! :-\ Jeg planlegger å være med torsdag 15. desember. Roger kommer du til å være der da? Det ville vært veldig morsomt å kaste Scott S4S'en din opp mot den hvite Zpeyen min med SA ED lina.
Guest JanM Posted December 4, 2011 Report Posted December 4, 2011 Jeg kommer og den 15. desember. Scott-show. Jan.
Tom Larsen Posted December 4, 2011 Report Posted December 4, 2011 Jeg kommer og. Scott-show. Jan. Bra, da blir det mye morsomt å kaste med! Nå er jeg akkurat tilbake fra en kasteøkt ute - litt for tynnkledd! Jeg kjenner hvordan tennisalbuen formelig roper etter varmere forhold! Skal jeg holde meg skadefri og samtidig trene ute gjennom hele vinteren, så tror jeg mesteparten av 5'ercuptreningen må gjøres med en snillere Scott G2 #5. Det er betraktelig snillere for albuene å kaste med en mykere stang. Er det forresten noen som har rukket å prøve Sage One 9' #7 med SA ED #5 - det er en kombinasjon jeg er litt spent på!
Roger Enger Lie Posted December 4, 2011 Report Posted December 4, 2011 Jeg er usikker på om jeg skal til Leto førstkommende onsdag, men torsdag den 15. desember, er jeg på plass. Sage One stanga 906/907 kan være svært spennende ja.... og må prøves med SA MED.
Roger Enger Lie Posted December 4, 2011 Report Posted December 4, 2011 Jeg tror også Winstion BIIIx 906/907 kan være svært spennende også, hvis de finnes...
Roger Enger Lie Posted December 11, 2011 Report Posted December 11, 2011 Er det noen som har Winston Biiix i #4 eller 5, som kan ta de med i Letohallen kommende torsdag? Hadde vært kjempemoro å testet dem.
Tor Arne Posted December 11, 2011 Report Posted December 11, 2011 Jeg tror jammen jeg skal prøve å få til en tur på Torsdag! Jeg synes det snart er på tide å kaste litt igjen, 110 dager, uten å røre ei fiskestang
Roger Enger Lie Posted December 12, 2011 Report Posted December 12, 2011 Jeg tror jammen jeg skal prøve å få til en tur på Torsdag! Jeg synes det snart er på tide å kaste litt igjen, 110 dager, uten å røre ei fiskestang Var jaggu på tide, din sopp!
Trondx Posted December 14, 2011 Report Posted December 14, 2011 Jeg prøver og komme en tur i morgen Ikke noe proff, eller proffutstyr på meg, så tar med meg Scierra Ferox #2 å leker litt
Kim Skjerve Posted December 14, 2011 Author Report Posted December 14, 2011 Jeg prøver og komme en tur i morgen Ikke noe proff, eller proffutstyr på meg, så tar med meg Scierra Ferox #2 å leker litt Du kan komme med ei pilkestikke for min del. Alle er velkommne uansett hva de måtte foretrekke for utstyr
Guest Terje Refsahl Posted December 16, 2011 Report Posted December 16, 2011 Var en tur i Leto-hallen i dag (i går blir det visst når jeg ser på klokka ). Kjempemessig å få kasta litt nå på denne tida av året og ikke minst å få prøvd noen diggbare stenger Dette var veldig moro, og det blir ikke siste gangen heller Terje
Tom Larsen Posted December 16, 2011 Report Posted December 16, 2011 Var en tur i Leto-hallen i dag (i går blir det visst når jeg ser på klokka ). Kjempemessig å få kasta litt nå på denne tida av året og ikke minst å få prøvd noen diggbare stenger Dette var veldig moro, og det blir ikke siste gangen heller Terje Det var kjempetrivelig å få slått av en prat og få kastet med mye forskjellig i LETO-hallen. Selv om jeg hadde avtalt å få testet flere stenger for lengdekasting, så var dine to stenger noe av det som gjorde sterkest inntrykk. Ofte synes jeg at stenger og snører blir hauset litt vel mye opp her på FFS, stort sett er jo det meste på markedet veldig bra og det er få produkter som skiller seg så mye ut fra de andre. Den Sweetgrassstanga du har er imidlertid så herlig at dersom alle ørretfiskere i Norge hadde hatt en slik, ville utstyrbransjen gått konk - hva skal folk med flere stenger da? Og skal du først prøve noe annet, er den lille Steimlerstanga flott på smygfisket. Jeg føler at lengdekastingen min begynner å falle litt på plass, og jeg var veldig fornøyd med lengdene jeg fikk til med den myke Scott G2 9' #5 i går, men da jeg kastet sammen med deg på koseavstander på 10-20 meter følte jeg meg litt keitete og klønete sammenliknet med deg. :-\ Du har en herlig snørekontroll og feeling på de vanlige tørrflueavstandene. Det har vel blitt mye tid til å trene fluekasting på Kvarven i år slik forholdene har vært i Rena. Det viser igjen, vi blir flinke på det vi trener på!
Guest Terje Refsahl Posted December 16, 2011 Report Posted December 16, 2011 Var en tur i Leto-hallen i dag (i går blir det visst når jeg ser på klokka ). Kjempemessig å få kasta litt nå på denne tida av året og ikke minst å få prøvd noen diggbare stenger Dette var veldig moro, og det blir ikke siste gangen heller Terje Det var kjempetrivelig å få slått av en prat og få kastet med mye forskjellig i LETO-hallen. Selv om jeg hadde avtalt å få testet flere stenger for lengdekasting, så var dine to stenger noe av det som gjorde sterkest inntrykk. Ofte synes jeg at stenger og snører blir hauset litt vel mye opp her på FFS, stort sett er jo det meste på markedet veldig bra og det er få produkter som skiller seg så mye ut fra de andre. Den Sweetgrassstanga du har er imidlertid så herlig at dersom alle ørretfiskere i Norge hadde hatt en slik, ville utstyrbransjen gått konk - hva skal folk med flere stenger da? Og skal du først prøve noe annet, er den lille Steimlerstanga flott på smygfisket. Jeg føler at lengdekastingen min begynner å falle litt på plass, og jeg var veldig fornøyd med lengdene jeg fikk til med den myke Scott G2 9' #5 i går, men da jeg kastet sammen med deg på koseavstander på 10-20 meter følte jeg meg litt keitete og klønete sammenliknet med deg. :-\ Du har en herlig snørekontroll og feeling på de vanlige tørrflueavstandene. Det har vel blitt mye tid til å trene fluekasting på Kvarven i år slik forholdene har vært i Rena. Det viser igjen, vi blir flinke på det vi trener på! Veldig hyggelig å slå av en prat igjen, Tom Det begynner å bli noen år siden du var nedom Kvarven, og som sagt så står tilbudet mitt om en tur lang Renas bredder ved lag Veldig hyggelig å høre at du likte Sweetgrass´n og Steimler´n Det var også veldig hyggelig å høre at kastinga mi ser bra ut, da jeg ikke alltid har hatt trua på egne ferdigheter men som du sier så har det blitt mye tid til å perfeksjonere kasting spesiellt i sommer så du har nok rett i at det vi trener mye på blir vi flinke til Jeg kan bare drømme om å komme opp på dine lengder og er mektig imponert over hvor langt du klarer å kaste med en 9´#5 Scott G2, som forøvrig er en nydelig stang Håper det blir flere turer til Leto hallen, da dette frister til gjengtakelse Terje
Roger Enger Lie Posted December 16, 2011 Report Posted December 16, 2011 Det kan tenkes at jeg har nevnt det et par ganger før, men den Steimerstanga er rett og slett guds gave til fluefiskern, Terje Syns du kan pakke den inn og gi den til meg som julegave fra Nissen i år
Guest JanM Posted December 16, 2011 Report Posted December 16, 2011 Ja, takk for i går! Yess, den Sweetgrass'en var meget behagelig. God punch var det i den også. Akkurat slik en fluestang skal lages. Jan.
Guest Terje Refsahl Posted December 16, 2011 Report Posted December 16, 2011 Det kan tenkes at jeg har nevnt det et par ganger før, men den Steimerstanga er rett og slett guds gave til fluefiskern, Terje Syns du kan pakke den inn og gi den til meg som julegave fra Nissen i år Har ikke du bestillt en sånn en da :D Terje
Guest Terje Refsahl Posted December 16, 2011 Report Posted December 16, 2011 Ja, takk for i går! Yess, den Sweetgrass'en var meget behagelig. God punch var det i den også. Akkurat slik en fluestang skal lages. Jan. Ja den er en perle av en fluestang Terje
Roger Enger Lie Posted December 18, 2011 Report Posted December 18, 2011 Har jeg forstått det riktig, at det blir fluekasting også torsdag 22. Desember?
Trondx Posted December 19, 2011 Report Posted December 19, 2011 Har jeg forstått det riktig, at det blir fluekasting også torsdag 22. Desember? Jeg også lurer på det Håper inderlig at det blir det, siste avkoplingen før julaften, hehe
Roger Enger Lie Posted December 19, 2011 Report Posted December 19, 2011 Fikk akkurat bekreftet av Kim Skjerve at det blir fluekasting denne torsdagen også. Da blir det ny tur med nye stenger :-) Genialt!..
Trondx Posted December 21, 2011 Report Posted December 21, 2011 Gleder meg allerede. Får sette inn juletreet i kveld så rekker jeg og pynte det i morgen før jeg reiser til Letohallen
Rune D Posted December 21, 2011 Report Posted December 21, 2011 I morgen skal jeg endelig få slengt meg med på litt kasting . Er det flere som skal ta sine siste kast før Jul?
Geir Johansen Posted December 21, 2011 Report Posted December 21, 2011 Blir nok en tur på meg også. Lurer på om jeg skal ta med cane stanga .
Recommended Posts