Gå til innhold

Kastekvelder i Leto-hallen!


Kim Skjerve

Anbefalte innlegg

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Henger meg på, flott tiltak og veldig bare hyggelige artsfrender!8)

Enig med deg Geir, BIIIx er "good stuff" :)

fikk prøve en Winston DL selv, den var også veeeeeldig god...

for ikke å snakke om Scott S4s, ganske langt unna DL i aksjon og bruksområde, men fy f... den var rå!!!

takker også alle for en veldig hyggelig kveld!

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer og.

Scott-show.

Jan.

Bra, da blir det mye morsomt å kaste med!  8)

Nå er jeg akkurat tilbake fra en kasteøkt ute - litt for tynnkledd! Jeg kjenner hvordan tennisalbuen formelig roper etter varmere forhold!  ;D Skal jeg holde meg skadefri og samtidig trene ute gjennom hele vinteren, så tror jeg mesteparten av 5'ercuptreningen må gjøres med en snillere Scott G2 #5. Det er betraktelig snillere for albuene å kaste med en mykere stang.

Er det forresten noen som har rukket å prøve Sage One 9' #7 med SA ED #5 - det er en kombinasjon jeg er litt spent på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Var en tur i Leto-hallen i dag (i går blir det visst når jeg ser på klokka :D). Kjempemessig å få kasta litt nå på denne tida av året og ikke minst å få prøvd noen diggbare stenger :D

Dette var veldig moro, og det blir ikke siste gangen heller :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Leto-hallen i dag (i går blir det visst når jeg ser på klokka :D). Kjempemessig å få kasta litt nå på denne tida av året og ikke minst å få prøvd noen diggbare stenger :D

Dette var veldig moro, og det blir ikke siste gangen heller :D

Terje

Det var kjempetrivelig å få slått av en prat og få kastet med mye forskjellig i LETO-hallen. Selv om jeg hadde avtalt å få testet flere stenger for lengdekasting, så var dine to stenger noe av det som gjorde sterkest inntrykk. Ofte synes jeg at stenger og snører blir hauset litt vel mye opp her på FFS, stort sett er jo det meste på markedet veldig bra og det er få produkter som skiller seg så mye ut fra de andre. Den Sweetgrassstanga du har er imidlertid så herlig at dersom alle ørretfiskere i Norge hadde hatt en slik, ville utstyrbransjen gått konk - hva skal folk med flere stenger da?  ;D Og skal du først prøve noe annet, er den lille Steimlerstanga flott på smygfisket.

Jeg føler at lengdekastingen min begynner å falle litt på plass, og jeg var veldig fornøyd med lengdene jeg fikk til med den myke Scott G2 9' #5 i går, men da jeg kastet sammen med deg på koseavstander på 10-20 meter følte jeg meg litt keitete og klønete sammenliknet med deg.  :-\ Du har en herlig snørekontroll og feeling på de vanlige tørrflueavstandene.  aaapplaus Det har vel blitt mye tid til å trene fluekasting på Kvarven i år slik forholdene har vært i Rena. Det viser igjen, vi blir flinke på det vi trener på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Var en tur i Leto-hallen i dag (i går blir det visst når jeg ser på klokka :D). Kjempemessig å få kasta litt nå på denne tida av året og ikke minst å få prøvd noen diggbare stenger :D

Dette var veldig moro, og det blir ikke siste gangen heller :D

Terje

Det var kjempetrivelig å få slått av en prat og få kastet med mye forskjellig i LETO-hallen. Selv om jeg hadde avtalt å få testet flere stenger for lengdekasting, så var dine to stenger noe av det som gjorde sterkest inntrykk. Ofte synes jeg at stenger og snører blir hauset litt vel mye opp her på FFS, stort sett er jo det meste på markedet veldig bra og det er få produkter som skiller seg så mye ut fra de andre. Den Sweetgrassstanga du har er imidlertid så herlig at dersom alle ørretfiskere i Norge hadde hatt en slik, ville utstyrbransjen gått konk - hva skal folk med flere stenger da?  ;D Og skal du først prøve noe annet, er den lille Steimlerstanga flott på smygfisket.

Jeg føler at lengdekastingen min begynner å falle litt på plass, og jeg var veldig fornøyd med lengdene jeg fikk til med den myke Scott G2 9' #5 i går, men da jeg kastet sammen med deg på koseavstander på 10-20 meter følte jeg meg litt keitete og klønete sammenliknet med deg.  :-\ Du har en herlig snørekontroll og feeling på de vanlige tørrflueavstandene.  aaapplaus Det har vel blitt mye tid til å trene fluekasting på Kvarven i år slik forholdene har vært i Rena. Det viser igjen, vi blir flinke på det vi trener på!

Veldig hyggelig å slå av en prat igjen, Tom :D

Det begynner å bli noen år siden du var nedom Kvarven, og som sagt så står tilbudet mitt om en tur lang Renas bredder ved lag :D

Veldig hyggelig å høre at du likte Sweetgrass´n og Steimler´n :D

Det var også veldig hyggelig å høre at kastinga mi ser bra ut, da jeg ikke alltid har hatt trua på egne ferdigheter men som du sier så har det blitt mye tid til å perfeksjonere kasting spesiellt i sommer så du har nok rett i at det vi trener mye på blir vi flinke til :D

Jeg kan bare drømme om å komme opp på dine lengder og er mektig imponert over hvor langt du klarer å kaste med en 9´#5 Scott G2, som forøvrig er en nydelig stang :D

Håper det blir flere turer til Leto hallen, da dette frister til gjengtakelse :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det kan tenkes at jeg har nevnt det et par ganger før, men den Steimerstanga er rett og slett guds gave til fluefiskern, Terje :)

Syns du kan pakke den inn og gi den til meg som julegave fra Nissen i år :D

Har ikke du bestillt en sånn en da :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja, takk for i går!

Yess, den Sweetgrass'en var meget behagelig. God punch var det i den også. Akkurat slik en fluestang skal lages.

Jan.

Ja den er en perle av en fluestang :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...