Gå til innhold

Stille vann strategier


Hallingspark

Anbefalte innlegg

Jeg har fisket mest i elv men har nå tilgang til et utrolig bra lite fjellvann som huser mye STOR ørret. Jeg har sett fantastisk mye nisevak av veldig stor ørret og noen enorme plaskvak fra fisk som bare må være på rundt 3 kg. Vannet har god forekomst av alt fra fjærmygg til store mengder forskjellige vårfluer, men også døgnflueklekkinger. Fått opp endel (for deretter å slippe fri) på kiloen men har ikke lykkes med de store. Disse er tatt på Klinkhammer.

 

Er litt i det blå her på hva jeg skal gjøre for å knekke koden på stillevanns helvete. Hva er beste tider, er det noen typer fluer som er bedre enn andre for stille vann.... Er stort sett sugen på linker eller annet som kan fortelle meg om hvordan jeg skal bli en bedre stille vanns fisker.

 

Har akkurat kjøpt meg en Patongbåt for å snike meg inn på vakene. Utrolig deilig å ligge ute på vannet blant løpende vårfluer og jakte på fisken, men vanskelig. Kanskje jeg skulle invitere en av forumets verstinger på stille vann for en "workskhop" på vannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hallingspark.

 

Her kan vi slå to fluer i en smekk..... Jeg vil befinne meg på hytta i Valdres i en periode fremover, elsker utfordrende stille vann, og tar gjerne utfordringen med å knekke koden i vannet ditt :D .

 

Sender deg en PM med mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...