Gå til innhold
  • 0

20 ÅRS TØRKE


Stian38

Spørsmål

Hei.

Etter 20 år uten fluebinding, skal jeg endelig starte igjen. Eller dvs. for 20 år siden var det ikke rare bindingen. Men jeg knotet da sammen noen våtfluer før jeg gav opp hele prosjektet når alle tørrflue dun`s ble spent spinner pga. problemer med innfesting av vingen  ;D

Tenkte å starte en egen tråd her inne som mange andre har gjort når de begynner med noe nytt. Da kan jeg stille spørsmålene her istedenfor å lete opp de riktige trådene til alt jeg antageligvis kommer til å lure på.

Sigve her på forumet har vært så elskverdig å ta meg inn under sine vinger og hjulpet meg igang. Har bl.a ikke visst hva jeg egentlig trenger, og frykten for å kjøpe masse rart jeg aldri kommer til å få bruk for har vært overhengende.

Kommer nok til å fortsette å plage ham så denne tråden er mest ment for en avlastning. Da kan jeg spørre her så slipper Sigve telefoner til alle døgnets tider  ;D

Har lagt tråden under nybegynner, for det kan jo sikkert være mange andre som sliter med de samme spørsmålene som meg.

I går falt det 2 pakker i posten etter bestilling på nett. I tillegg kjøpte jeg litt i en forretning i Karlstad når jeg var der forrige helg. Nå venter jeg bare på en grizzly-nakke og noe tinsel som jeg bestillte i går.

Stikka kjøpte jeg brukt i fjor. Hadde tenkt å begynne da, men oppussingsprosjekt hjemme tok helt overhånd. Nå skal jeg ha tid denne vinteren til å virkelig kose meg med dette  :D

Sigve er forresten dårlig til å regne. Han trodde jeg skulle komme langt med ca. 1.500,- siden jeg allerede hadde stikke. Jeg tror jeg er oppe i 3.500 - 4.000,- nå  :o

(ok, jeg har kanskje kjøpt noe han ikke har nevnt. Det er jo moro det også...  ;) )

La alt utover kjøkkenbordet i går for å få oversikt over hva jeg faktisk hadde (bilde) Skal nok klare å binde noe nå i helga ser det ut til. Skal poste den første flua. Uansett resultat.... Det kan jo bli spennende  ;D  Kommer til å drite i farger ol. på de første. Vil konsentrere meg om proposjoner.

post-3004-13949890252878_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette spørsmålet

Mest aktive i dette spørsmålet

Postede bilder

Anbefalte innlegg

  • 0

Fant en gammel video til deg Stian :)

http://vimeo.com/2954586

Hva har skjedd med videoen Henning?? Nå fikk jeg endelig rota meg til å kjøpe slik magic tool sak og tenkte jeg skulle binde og spinne litt cds  :) Mente denne filmen var en veldig god beskrivelse av cdc-myggen! Men..men..jeg får google litt. Mulig jeg finner en anne film der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...