Gå til innhold

test av lamar salt water wf-7f


Pættis

Anbefalte innlegg

fikk en line av flue.no i posten for et par uker siden og testet lina i går. lina hadde en meget god tappering og coatingen var meget glatt men allikevel "ru" så den var god å holde i kastet. tapperingen gjorde at store griser slo fint over og linen kastet overaskende godt i motvind. alt i alt en god line. kan selvfølgelig ikke fortelle noe om holdbarhet da den ble testet i 20 min. virker som en flott line til natt fiske etter sjøørret og havaabor om sommeren, personlig liker jeg liner som synker til mitt fiske ellers i året. kommer denne i intermidiate er den lett

et medlem av line jungelen min! linen ble testet på en scott a2 10 fot i#6, jeg overliner stort sett stengene mine til salt fiske og denne linen virker som en spot on #7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte meining å kuppe tråden din.. men....

Jeg fikk æren av å teste samme lina i wf-6-f.

Må si meg stort sett enig med deg, men vil legge til att sekser lina i alle fall. Hadde svært lite minne.

Jeg sveiva lina på uten å strekke den, å unnlot å strekke den under hele fisketuren, uten att det bød på problemer.

Lina vart testa på en Sage TCX 9fot 6

Stang å line kom virkeligen overens.

Testa med små lette reker å litt tyngre jiggy`s, de tyngste jiggyene vart "slått" over uten problem..

Håper på flere testturer nå som værgudene er i det gode lunet. 8)

T.Gullaksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

"Hva med litt info som lengde på klump, profil, vekt o.l?"

Enig med du - da flere av oss vet hvilke vekter (og profiler) som passer div. stenger man har.

Dette er "mangelvare" på alle "godord" noen har om snører.

lengde: 27,45 meter, klump lengde 10,2 meter, totalvekt 26 gram, klump vekt 15,8 gram (ca da jeg ikke har delt opp snøre men kun veid klumpen liggende på en kjøkken vekt) farge i flyt: turkise ish  ;D

håper dette var mer av den typen info dere ser etter. tapperingen har en rolig tapering fra klump til running line, ca 1,5 meter tappering fra klump til running line. men setter dette som et helt normalt wf snøre og ikke et klump snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...