Gå til innhold

Billige fluestenger


rbk01

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt flere stenger til noen hundrelapper fra kinesiske produsenter da jeg bodde der nede. Og mange av stengene var knallgode!! Fluestenger er nok ikke rocket science 8)

Kineserne klarer å bygge de kjappeste lyntogene, de høyeste bygningene, de største og mest effektive kraftverkene og er den nest beste nasjonen etter USA på romteknologi så de burde vel klare å lage fluestenger også ;D

Til sammenligning koster vel ei Gucci veske mellom 5,000 - 20,000 i utsalgspris, mens materialkostnadene ligger kanskje på 300 kroner. Og man finner jo vesker i bra lærkvalitet til godt under 1000 lappen, men jentene vil fortsatt ha Gucci veska  :rolleyes: Er mange jålebukker blant fluefiskere Også :rolleyes:;D

Ha ha ha ha ha prizeless=)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en utsalgspris på 6000,- går ca 1400,- i statskassa og dersom innkjøpsprisen er 400,-, så sitter fortsatt forhandler igjen med ca 4200,-, dvs ca 60% av hva du og jeg betaler. Jeg er fullstendig klar over at man ikke blir millionær av å selge fiskeutstyr her til lands, men det er vel rett og slett fordi volumet er for lite og for mange varianter av hver enhet til at man har såkalte volumprodukter.

Jens

Ikke at jeg driver noen form for kremmeri, men tenk bare over hvilke utgifter forhandlerne (og andre forretninger)må dekke inn med omsetningen - Leie av lokaler, strøm, fyring, renhold, lønn hver arbeidsdag i året+ feriepenger for samtlige som er ansatt, regnskap, revisor osv. Og dagen har gjerne flere stille timer, og året har mange stille dager i butikken. På toppen kommer alle de produktene (stengene) som butikken har kjøpt inn og som blir stående i årevis før de går på billigsalg. Jammen koster det å drive forretning også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange måter å se det på  :)

Hvis man sparer kr 2500 på å kjøpe en stang, og kr 1500,- på en snelle (fra utlandet), og kjøper to/tre sett året, så kunne man hjulpet sin egen arbeidsgiver - ved å ikke motta lønnspålegg  ;), og allikevel hatt samme kjøpekraft.

Tenk hvor glad arbeidsgiveren ville blitt  :)

Men som LO-lederen nylig sa:

Kjøp en ekstra julegave - så vi kan holde avstand til finanskrisen.

Overfornevnte kjøpsmetode - anbefales derfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om billige stenger:

Jeg kjøpte for en stund tilbake en Scierra HM4 #4 til syke 449,- hos skittfiske.

Har prøvd denne stangen minimalt, men det føltes som en veldig grei stang til denne prisen.

Noen erfaringer?

Denne har jeg også kjøpt,og det er ingen dårlig stang. Kommer til å bli myyyye brukt til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tar opp tråden igjen.

Ser at Flue.no har hengt seg på Kina bølgen. De legger ikke skjul på at dette er direkte import fra kina:-)

Det jeg stusset over er at disse stengene trolig (etter litt research) ligger i ca samme prisklasse ved import som finn.no stengene ligger på, men selges for en meget større sum.

Snørene di selger nå på flue.no har en mer "normal pris":-) Skal prøves! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg dro til Bonaire, kjøpte jeg endel snører fra Kina - som de åpenlyst skrev var en ren kopi av Rio Bonefish.

Hvordan Rio Bonefish er, vet jeg ikke, men i forhold til SA Bonefish - syntes jeg disse var bedre å kaste med.

Og i tillegg - holdt skytelinedelen seg over vann - i forhold til hva SA- snørene gjorde.

I tillegg hørtes SA ut som en Boing gjennom ringene :-\

Kjøpte også en snelle fra samme firma (èn rammestørrelse med forskjellige spolestørrelser, og var kjempefornøyd med den.  Noe bonefishen ikke var :))

Prisene - var selvsagt langt under tilsvarende produkter i butikk her hjemme.

Men det skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Med en utsalgspris på 6000,- går ca 1400,- i statskassa og dersom innkjøpsprisen er 400,-, så sitter fortsatt forhandler igjen med ca 4200,-, dvs ca 60% av hva du og jeg betaler. Jeg er fullstendig klar over at man ikke blir millionær av å selge fiskeutstyr her til lands, men det er vel rett og slett fordi volumet er for lite og for mange varianter av hver enhet til at man har såkalte volumprodukter.

Jens

Du få règne bort lønn til ansatte, strøm, leie av lokaler etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...