Gå til innhold

Fiskeplasser Bornholm


Amund

Anbefalte innlegg

Bornholm er fine plasser hele veien rundt - bare og velge rett side i forhold til vinn og vær!

Om du vil ha et bra tipp: kjør inn om Sport Dress her

http://findvej.dk/55.11003,14.70382?zoom=18&maptype=2

de driver også www.din-fangst.dk

og handler en guidebok, som beskriver hele kysten, bit for bit, med kart, beskrivelser og greier, mener den koster rundt 130 DKK - og der får du også dagsferske tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tips her, men passer ikke for familien med denne turen så det får vente til neste vår!!   ;)

Prøv å sleng deg med noen som har bil Amund. Om man står på bornholm uten bil er det litt kjipt. Plutselig er det nordsida som er best å fiske på, neste dag vestsiden osv. Veldig mye avhenger av vær. og man gidder ikke stå en hel dag på samme plass.

Jeg sier ikke at du ikke får fisk uten bil, men er jo mye greiere å kunne flytte seg rundt raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tips her, men passer ikke for familien med denne turen så det får vente til neste vår!!   ;)

Prøv å sleng deg med noen som har bil Amund. Om man står på bornholm uten bil er det litt kjipt. Plutselig er det nordsida som er best å fiske på, neste dag vestsiden osv. Veldig mye avhenger av vær. og man gidder ikke stå en hel dag på samme plass.

Jeg sier ikke at du ikke får fisk uten bil, men er jo mye greiere å kunne flytte seg rundt raskt.

Aha, et poeng der ja, bil er nok et must.. Får se hva som skjer til våren, må få øvekjørt i påska så det blir nok ikke Bornholm uansett. Men det er derfor jeg må øvekjøre så jeg kan dra til Bornhom by myself! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Bil er absolutt et must. Finnes ingen sikker side eller plass. Nå skal ikke jeg skryte på meg for mye da jeg bare vært der en tur, men det ble Mye kjøring. Man leter konstant etter fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, pistus, du har virkelig skjønt det!  ;D ;D ;D 

Har hørt at det er lurt med tilgjengelig bil på Bornholm tidligere også, så det er nok en stor del av fiske utstyret jaa. Får vell ta en tur i høstferien når jeg helt sikkert har lappen!  8)

Har også hørt at det er lurt å investere i guide hvis du vill vite hvor fisken er(pleier å være). Men det blir dyrt vell!?  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Vi betalte 1500 kr for en heldag. Da tok han oss rundt mer eller mindre overalt. Han ville ikke gi seg før vi fikk fisk. Man kan velge mellom to sorter typ. En som "øyguider" deg, da kjører man rundt bland spottene og han forteller om de ulike stedene, men da fisker man ikke. Sen har du fiskeguiden som fisker en rundt der det for dagen passer best. Den brukte vi. Vår man het Allan og var en særdeles hyggelig kar. Han kom også inn dagen etterpå og gav oss råd om hvordan vi skulle legge opp taktikken for dagen utifra vindene, som er A og O på øya. Jeg vil ikke si det er nødvendig men du sparer inn et par dagers leting og du lærer å lese øya litt raskere. Der er noen trikks her og der som blant annet går på rev som man kan ta seg ganske langt ut på hvis man vet hvor de er. På en spot tok vi oss ut et par hundre meter på et rev. På selve revet var vannet de kne til opp til mage omtrent, men et steg utenfor revet så stupte det opp til flere meter. Både nyting og skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her jaa, fikk en god del nyttig påfylllll!!  8) Mye av det som står her som tyder på at jeg BØR ha en guide jaa, og var ikke så aller dyrt likevelll, kanskje det også redder livet! Får se hva som skjer i høstferien, takk Swede!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...