Gå til innhold

Et halvt år på fisketur


josteink

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har sagt opp både leilighet og jobb fra og med Mai.

Som dere ser planlegger jeg å dra på fisketur opp mot et halvt år.

Jeg er helt besatt av ørettfiske, som alle dere her inne, og har tenkt å bruke uendelig mange timer på å fange denne brune og sølvfargede skapningen. I havet, og langt bort sivilisasjon.

Ettersom tiden går veldig fort føler jeg at det er på tide å begynne å planlegge litt grundigere hvor jeg skal starte å fiske. Eneste jeg vet er at jeg skal innom oslo/elverum en gang i midten av juni.

Var en tur på smøla i fjor i slutten av mai, og fikk oppleve klekking som rullet seg ut på vannet som et teppe. Ble vitne til en ørett på rundt 2-3 kg som rullet i seg små døgnfluer i store mengder. Den spiste kontinuelig i 2 timer. Fint syn:) Kjenner jeg har lyst å dra tilbake, med tanke på at man kan varierer fiske i havet og i vann. Men smøla er litt værutsatt til tider, noe vi fikk kjenne på.

Jeg poster dette forde jeg ønsker innspill og tips til fine plasser å fiske. Hvor ville du stukket på fisketur om du ikke hadde en plan resten av livet, ingen forpliktelser og ingen tidsbegrensning?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

en slik fisketur har jeg stort sett vært på fra 1988 - 2009! Jeg fulgte klekkingene og hadde bil man kunne overnatte i på en konfertabel måte! Følg klekkingene! Les deg opp før du begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...