josteink Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 Hei folkens! Har sagt opp både leilighet og jobb fra og med Mai. Som dere ser planlegger jeg å dra på fisketur opp mot et halvt år. Jeg er helt besatt av ørettfiske, som alle dere her inne, og har tenkt å bruke uendelig mange timer på å fange denne brune og sølvfargede skapningen. I havet, og langt bort sivilisasjon. Ettersom tiden går veldig fort føler jeg at det er på tide å begynne å planlegge litt grundigere hvor jeg skal starte å fiske. Eneste jeg vet er at jeg skal innom oslo/elverum en gang i midten av juni. Var en tur på smøla i fjor i slutten av mai, og fikk oppleve klekking som rullet seg ut på vannet som et teppe. Ble vitne til en ørett på rundt 2-3 kg som rullet i seg små døgnfluer i store mengder. Den spiste kontinuelig i 2 timer. Fint syn:) Kjenner jeg har lyst å dra tilbake, med tanke på at man kan varierer fiske i havet og i vann. Men smøla er litt værutsatt til tider, noe vi fikk kjenne på. Jeg poster dette forde jeg ønsker innspill og tips til fine plasser å fiske. Hvor ville du stukket på fisketur om du ikke hadde en plan resten av livet, ingen forpliktelser og ingen tidsbegrensning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirD Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 De 4 nordligste fylkene. Det holder ikke med 6 måneder! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Stubø Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 De 4 nordligste fylkene. Det holder ikke med 6 måneder! Tiltredes (begge deler;). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest staffan@epost.no Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 en slik fisketur har jeg stort sett vært på fra 1988 - 2009! Jeg fulgte klekkingene og hadde bil man kunne overnatte i på en konfertabel måte! Følg klekkingene! Les deg opp før du begynner! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts