Gå til innhold

Steelhead - er det regnbue eller sø?


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Fantastisk idé Knut! At noen ikke har tenkt på det før!

Hva sier du -Lars-? Jeg har et kamera med ekstrem vidvinkel riktignok uten bildestabilisator, men burde funke til å lage noen snutter?

Støttes på det groveste ! Bare for å sjekke at jeg fortsatt holder nivået har jeg både bundet fluer, kastet med fluestang og sett meg i speilet i dag.

Kan fastslå at jeg ikke akkurat blir dårligere med årene, på noen av områdene  :D

Hørte rykter om at Lars & Lars blogg-tv allerede er opprettet av noen andre, men vi kan jo gå for "To sterke karer", eller "To forlatte menn"  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk hørt det samme om "to forhatte (eller var det forlatte) menn", men lars&lars kan jeg ikke si jeg har hørt om før. For ordensskyld så sender jeg en henvendelse til NORID og gjør krav på navnet i tilfelle noen andre skulle forsøke å knabbe navnet i mellomfasen (oddsen er tilnærmet null for at det er tilfelle! Dette må da være god butikk?)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt! Får håpe jeg får gleden av å oppleve det en dag  8)

Hadde vært sabla moro. Men da helst med enhånds, ikke denne klaskinga med tohånds som kanskje er mer vanlig ;)

Men etter å ha kjørt en liten utgave av steelhead i sjøen så skjønner jeg forsåvidt hvorfor de bruker tohånds i elv  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steelhead er en stor drøm ja.... Fikk en på litt over halvkiloen på slutten av 80-tallet i Litjdalselva på Normøre... Den kjempa som om den var dobbelt så stor :-) Den hadde hele finner faktisk. Det har vært diskusjon tidligere om at regnbueørreten gyter i denne elva. Så for noen år siden et bilde av en regnbueørret tatt i ei elv på vestlandet (muligens Sogn og Fjorane) som jeg mener var over 11,6 kg!!

Sjekk denne steelheaden (det står at den er nesten 4 fot lang, dvs. nesten 121 cm):

http://troutunderground.com/2009/03/fly-fishermen-catches-kills-world-record-steelhead-intertubes-erupt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steelhead er en stor drøm ja.... Fikk en på litt over halvkiloen på slutten av 80-tallet i Litjdalselva på Normøre... Den kjempa som om den var dobbelt så stor :-) Den hadde hele finner faktisk. Det har vært diskusjon tidligere om at regnbueørreten gyter i denne elva. Så for noen år siden et bilde av en regnbueørret tatt i ei elv på vestlandet (muligens Sogn og Fjorane) som jeg mener var over 11,6 kg!!

Sjekk denne steelheaden (det står at den er nesten 4 fot lang, dvs. nesten 121 cm):

http://troutunderground.com/2009/03/fly-fishermen-catches-kills-world-record-steelhead-intertubes-erupt/

Regnbueørret generelt, den som har gått seg vill i sjøer og elver riktig nok , er egentlig en utrolig flott ørret.

Kan være sykt sær på fluer og kjemper som et helvete. Den har jeg egentlig stor respekt for. Den ville.

Og da prater jeg ikke om Jurassic, for det blir litt spesielt selv om de der er ville for der har de uvanlig mye mat.

Men mer (u)vanlig vill regnbue i normal størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytterakker´n for et beist!  ;D

Steelheaden jeg fikk hadde hele finner og så helt vill ut, men naturligvis kan den ha fått restituert seg etter en rømning på et tidligere tidspunkt. Ikke godt å si, men hvor skulle den ha rømt fra i så fall? Jeg er ikke kjent med oppdrettsanlegg for rimifisk. Siden det med noen års mellomrom landes steelhead her så er sannsynligheten for at det er en stamme her absolutt til stede, men den kan neppe være stor :) Heftig var det uansett og vil gjerne oppleve det igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det alexxx. Fiska mye der siste halvdel av åttitallet. Har sett bilder av regnbuer på 6-7 kg fra dette vannet som ble tatt på den tiden. Regnbueørret er en fantastisk vakker fisk når den har vokst opp i "naturlige" omgivelser og har alle finnene intakt. Utrolig sterke fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge inn en link nedenfor fra en elv jeg har drømt om siden jeg startet med fluefiske på begynnelsen av åttitallet og leste en fiskebok av en danske (skjeggete kar - husker ikke navnet i farta) som fiska der. Elva er Skeena.... det er bare å nyte og håpe på at man vil oppleve dette en dag  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...