Gå til innhold

Ny snelle!


Sondre1

Anbefalte innlegg

Oj. Var jo overveldende respons her på kort tid. Høres ut som Dry Fly er den klare anbefalingen. Er klar over at den ikke har "ordentlig" brems men da kan jeg jo finne en annen snelle med skikkelig brems til SØ og lett laksefiske.

Og sannelig var det et øyeblikk en Dry Fly til salgs her i dag som det står SOLGT på før jeg rakk å lagge inn bud  :'( Her må man være rask skjønner jeg :) Men prisen er jo lav på denne snella ny om dagen..ekstra spoler også.

Varius synes jeg også er en skikkelig fin snelle ja. Har tenkte litt på den også.

Men så langt er tilbakemeldingene altså Original Dry Fly :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg (eller kanskje aller helst Johan H.) riktig: Bremsen (for i mine øyne er det utvilsomt å anse som brems) fungerer meget godt og klassene over er rigget for både sjøørret laks ;) Å påstå at Original ikke har brems er i beste fall som å påstå at Mia Gundersen ikke har pupper ;) Disse snellene har temmet mang en purke opp igjennom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

men vær klar over at denne ikke har brems.

Nuvel... Den har friksjonsjul som strammes til. Ergo er det i praksis en myk og nydelig brems som forøvrig har en av de herligste "schhhh" lydene under utras. Her er det vel snakk om terminologi fremfor noe annet.

Er veldig lite som går å si imot herr Vegas her. En av de nydeligste snellene på en stang. Skal vi snakke kvalitet så er den svenske ingenjørskunsten på sitt beste. "ssscchhh" ...

Når det gjelder Slate så har jeg litt forskjellig erfaring. Stengene holder god standard. Klærne varierer veldig. Snellene historisk er ikke av den beste kvaliteten rent holdbarhetsmessig. Så velger man mellom å betale 2599 kr for en Slate eller en hvilken Danielsson som helst ville jeg ikke være i tvil. Danielsson! Den nye Waterline har jeg ingen anelse om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Håper det er greit at jeg "låner" denne tråden, Sondre1 :)

Skal kjøpe snelle til en Guideline Fario 905. Har lyst på en Danielsson F5W 4seven rett og slett fordi jeg likte snella da jeg testet den, bra bremse og den får mye god omtale. Ser slett ikke verst ut heller. En fordel er jo at jeg også kan bruke snella med andre spoler til annet fiske med større krav til brems. Men lurer på om den er for tung for Farioen? Veier 189 gram. Alternativet jeg har sett på er jo den nevnte Original Dry Fly som jo igjen er veldig lett (90 gram)

Har skjønt at dette med balanse til en viss grad er en smaksak men lurer på om det er noen som har meninger om noen av disse snellene på denne stanga?

Når du sier at du er sugen på F5W syns jeg heller du skal se på denne, foregangeren LW 4seven. En snelle av absolutt høyeste klass: http://profly.se/index.php?route=product/product&path=133_169&product_id=966. Har selv hatt min i omtrent 10 år. Fisket Mye i sjøen med den. Det synes ikke antydning til saltvannspåvirkning. Jeg har sett andre alusneller som ikke greier de samme utfordringene. Jeg har både F5W og LW og LW alle gange av alle. Det blir to til for meg snart bare for å legge på lager for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

G4 er i stort den samme snellen som LW. Det var Danielsson som produserte Loop og tar jeg ikke feil så er G4 den første modellen etter at Loop og Danielsson skilte lag etter en rettstvist.

Av Guideline har jeg bare erfaring Inex. En veldig god snelle men litt sjelløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Henter denne tråden opp igjen, da jeg vurderer en ny snelle, og fordi jeg lurer på dette med balanse. Ikke at jeg egentlig trenger en ny snelle, men...who cares.

Saken er at jeg akkurat kjøpte en Winston BIIt 9'#5, og spekulerer på om denne skulle hatt seg en snelle, eller om jeg skal gå for noe jeg har fra før. Jeg forstår det slik at svingvekt er det som avgjør hvor tung snella bør være, altså ikke hvor på håndtaket balansepunktet med snelle påmontert er...?

Vet noen noe om svingvekt på denne Winstonstanga, og hvor tung snelle bør man sette på en slik skjønnhet?

Har en Bauer MXP2 (124g) som jeg rett og slett digger(hvorfor ikke flere har bremsen slik som på denne skjønner ikke jeg, det er genialt!), og tenkte denne kunne få bli en fin venninne til den grønne skjønnheten.. Passer det bra tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Bruk den snella du har. Du skal fravike normalen mye for å merke noe særlig forskjell.

Hvis stanga balanserer noelunde greit rundt framre del av håndtaket er det bare å fiske !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...