Gå til innhold

Korkers Predator Klingon, glatte såler?


Andreas L

Anbefalte innlegg

Har fisket litt med et par slike med fast gummisåle i det siste. Sitter veldig godt på forten, er lette og fine. Liker også Boa-systemet. MEN sålene er da veldig glatte? Sammenligner med et par Simms Guide med aquastealth fra 2006, og de sålene synes jeg har vært geniale både i sjøen og ved elvefiske.

Er det flere som opplever disse sålene (korkers) glatte? Er de bedre når det blir litt varmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket litt med et par slike med fast gummisåle i det siste. Sitter veldig godt på forten, er lette og fine. Liker også Boa-systemet. MEN sålene er da veldig glatte? Sammenligner med et par Simms Guide med aquastealth fra 2006, og de sålene synes jeg har vært geniale både i sjøen og ved elvefiske.

Er det flere som opplever disse sålene (korkers) glatte? Er de bedre når det blir litt varmere?

Jepp, har de samme skoa, og det er rent helvete å gå med dem på stein spessielt. litt bratt fjell å klatre på er nesten umulig, kanskje de blir bedre etter at de slittes litt ut, det er det jeg håper på iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller dekk-klister på boks?

Lest litt på andre forum der endel mener at disse sålene sitter bre, men det er virkelig ikke min erfaring så langt...De gamle aquastealthene er bedre.

det er mine første vadesko med gummisåle, så har ikke erfaring fra før av. men jeg tror jeg kommer alltid til å holde meg filt såler, iallefall nå etter å ha prøvd disse!

dekk-klisster høres jo bra ut, men den er vel ikke beregna å være så mye utsatt for vann? tenker at det kan bli "skylt" vekk etter en kort vadetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke bytta ut mine aquastealth mot filt.......ferdig med filt ;D

er de så gode? - aquastealth (åssen merke/produsent)?

Mine sitter på et par Simms Guide fra 2006. Vet ikke hvordan de nyere modellene er, har blitt fortalt av "bransjefolk" at endel mener de og er glatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Har et par Simms sko, med den nye typen såle. Flere av mine fiskevenner mener denne er driiiitglatt. Sigve her på siden har klaga på disse skoene mange ganger.

Jeg for min del synes de er "greie" men de kan ikke måle seg med mine gamle Simms L2 og der har jeg aldri møtt noen som er uenig. De gamle L2 skoene skulle de aldri ha slutta med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibramsålene er uten tvil glattere enn Aquastealth. Jeg er hjelpesløs uten pigger nå som filt er forbudt. Og helst vadestav.

Aquastealth hadde visstnok leveringsproblemer. Gummisåler gikk fra å være en litt spesiell greie for "treehuggers" til å bli det eneste som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes Patagonia's "sticky rubber" såler er det beste jeg har vært borti av gummisåler så langt, selv om heller ikke de "biter" like godt som filt på glatte steiner under vann.

Tar på meg disse skoa når jeg må ut på skråtaket her (bølgeblikk) for å justere på parabolen også, og det er utrolig hvilket grep man får  :D Har ikke sjans til å få feste med andre sko på dette underlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...