Gå til innhold
  • 0

hjelp til innkjøp


eriken

Spørsmål

Hei!

skal i gang med fluebinding, men har problemer med hva jeg skal kjøpe av materiell.

verktøy har jeg kontroll på.

Det eg ønsker å begynne med er mygg i alle stadiene, og ellers imitasjoner som passer bra til vestlandet etter brunørret.

Får mye hjelp av henning og bjørn her inne, men vil ikke "bruke dei opp".

Så en handleliste med farger,typer og størrelser hadde vært fint, også hvor dere anbefaler å handle på nett

på forhånd takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei!

skal i gang med fluebinding, men har problemer med hva jeg skal kjøpe av materiell.

verktøy har jeg kontroll på.

Det eg ønsker å begynne med er mygg i alle stadiene, og ellers imitasjoner som passer bra til vestlandet etter brunørret.

Får mye hjelp av henning og bjørn her inne, men vil ikke "bruke dei opp".

Så en handleliste med farger,typer og størrelser hadde vært fint, også hvor dere anbefaler å handle på nett

på forhånd takk...

Heisann Erik.

Du må ikkje være redd for å bruke oss opp...

Ta deg ein tur bort til meg så kan du få sjå igjennom

det som eg har så veit du litt meir om kva som er bra og ikkje.

Ellers så er eg på plass i vika i dag fra kl 17 og da skal

ørreten få ;D

Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kropp, dubbing :

En boks med "super fine" dubbing er en kjekk start, i denne er 12 fine farger som dekker de fleste behov.

Staffan selger stadig vekk dubbing av type kapok osv. En pm til han kan være smart. ;)

Fjær :

Hanenakke® er en selvfølge i binderskuffen. Disse får du i mange fargevarianter, og en pm til Juvis eller Labosa kan være lurt. Vet ikke om de har nakker nå, men de har hatt det tidligere.

Cdc fjær er genialt. Disse kan brukes til alt fra kropp til hackel og vinge. Ett komplett matriale med meget god flyteevne. Fåes i mange farger.

Micropolychenille er fint til kropp på ett stort utvalg fluer.

Antron er fint i vinger. Brukes på mygg og døgnfluer mm. Fåes i flere farger og koster lite.

Tiemco kroker fåes kjøpt rimelig her på forumet.

Dette er noe av det jeg kommer på i farta som bør gi deg en fin start. Sikkert fler som kan suppelere lista mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...