Gå til innhold

Døgnfluene står for døren


Sigve

Anbefalte innlegg

Ut på tur..."potte sur" virket fisken som.

Dritkald nordlig vind i mange m/s...litt for voldsomt til å håpe på vaking.

Den uteble også...vi fisket virkelig variert med intermediate liner en stund.

Men grunnet lite aktivitet på dette besluttet jeg å fiske tørt, og bare tørt...uten mikk-makk.

Fisken ser ihvertfall opp på fluene mine tenkte jeg.

resultatet ventet ikke lenge på seg.

Litt usikker på om dette var riktig fortsatte vi litt til med intermediate...men samme story; nei takk sa fisken.

Ok, tilbake til #5 9' og tørt...døgnfluer har jo fisken allerede sett og vet de ofte befinner seg i tørr tilstand oppå vannet, og det var akkurat høyt på vannet vi ville ha fluene våre.

Både i vind og litt le av vind kom fisken og tok hardt...og nokså uventet.

Gøyest var det når jeg fisket to tørre samtidig og 2 ganger fikk jeg "dobbel".

Det mest oppløftende og artige var likevel fiskens atferd idet den dukket opp fra intet og knallet på.

Mistet noen fisk på sprutvak og tilslag med mye line i vindfulle omgivelser, men det gjør liksom ingenting...solsvidd i trynet, varm i kroppen og god kaffe...det er vår i luften...bare ikke vak.

Da lager man vak :)

post-1338-13949892321086_thumb.jpg

post-1338-13949892321577_thumb.jpg

post-1338-13949892322066_thumb.jpg

post-1338-13949892322566_thumb.jpg

post-1338-13949892322856_thumb.jpg

post-1338-13949892323307_thumb.jpg

post-1338-13949892323915_thumb.jpg

post-1338-13949892324325_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilkjøringen ble veldig forsiktig :) vi gadd ikke pakke de ned :) men ja var en nydelig tur , selv om det blåste kald nordavind :) som stig sa gleden var i at fisken tok knallhardt , ble ikke størrelsen så viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder og rapport Stig. Litt usikker på det bildet med en knippe winstonstenger ut igjennom vinduer :o skumle saker ;D. Fantastisk flott den siste auren der. Slike liker vi <<l

Ja, skumle saker :)

Kjekt å høre at rapporten er leselig og "atråverdig" :)

Forventer mer slikt fremover...det gode ligger foran oss mistenker jeg :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Stig! Og... ja Winston du Winston, jeg er som nyforelsket igjen.  :-*   :'(

Sorry :) :) :)

Det er bare lommeboka som gråter da, men den gir vi blanke i nå. Dannende menn snakker ikke om penger.  ;D

Og så den blå cap'n da. Blir stas.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...