Gå til innhold

Oppbevaring av fluebinderutstyr. Søker smarte løsninger!


Kim W

Anbefalte innlegg

Den flotte verktøykassa mi i plast med stort rom og 3 hyller har blitt for liten og jeg søker nå desperat etter en ny og bedre løsning. :o

Sitter og titter litt rundt på biltema og lignende sider etter en ny og  større kasse med hyller til tråd, verktøy, duppedingser og alt det andre jeg har kjøpt inn med tiden, og kommer brått på at mange av dere her inne også binder fluer. ;D

Skal vedde for at flere av dere har supersmarte løsninger til oppbevaring av binderutstyret, og disse tipsene er gull verdt for oss som ikke har eget binderom til disposisjon.

Mulig noen har andre måter å oppbevare trådsneller og lignende på enn i ett hyllesystem i en boks? Har sett at noen oppbevarer kroker i fluebokser med lukkede rom ol., og dette synes jeg er smart.

Så da spør jeg dere som har vært igjennom dette alvorlige problemet tidligere, har dere gode tips til ny oppbevaringsboks eller lignende som ikke koster skjorta?

Alle tips til bedre eller smartere oppbevaring av fluebinderutstyr er velkomne her. <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin løsning det der, men upraktisk å pakke ned i bilen når man skal på lengre fisketurer/hytteturer ol. Jeg er av typen som ikke liker å måtte velge mellom fjær og kroker grunnet plassmangel når jeg skal på tur. Men å få til noe sånt etterhvert løser mye frustrasjon her hjemme, for utstyret brukes jo hjemme 98,3% av tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Scierrabag, men det skyldes rett og slett at promperommet ikke er prioritert oppusset enda. Fungerer fint dersom du ønsker å være klar til avreise. http://skittfiske.no/Avdelinger/FLUEBINDING/Fluebindebag/Scierra/Scierra-Destination-Flytying-Bag-F%C3%B8r-pris-899,--127508-p0000058870.aspx

Har flust av rom med glidelås som er uttakbare. I prinsippet kan alt tas ut og er festet med borrelås. til og med deleveggene inne i bagen. Rommer veldig mye, men ser nå at jeg godt kunne hatt en bag til nå som den har passert 10 kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett etter oppbevaringssystemer for verktøy og materialer selv, og det beste jeg har funnet hittil er fra Muji - en japansk produsent som lager alt mulig rart, men også gode oppbevaringsløsninger. De jeg liker best er i hardplast og er delvis gjennomsiktige - slik at du lett ser hva som ligger i skuffene.

Håper lenken funker - om den ikke gjør det ligger det noe under "storage" ...

http://www.muji.eu/pages/online.asp?V=1&Sec=9&Sub=38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
×
×
  • Opprett ny...