Gå til innhold

Print på lerret. Noen erfaringer?


vindi

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

Vi har noen svart hvitt portrett av barna som er skikkelig bra. Jeg ble rett og slett imponert.

De har vi kjøpt på nfoto.no.

Er ofte butikker som har gode rabatter på slikt. Se litt rundt, og du finner garantert en butikk med en eller annen prosent rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Turboleiv nevner så er det mye som kan bli bra på medium som aluminum, akryl, etc.

Skumplast er også i vinden og passer bra til mange ulike motiver.

Til print på lerret og aluminium kan det være greit å øke kontrastene litt på motivet.

(Synes disse passer godt til sorthvitt).

Ellers kan motivet fremstå litt flatt.

Akryl synes jeg passer best med litt lyse motiver med klare, godt definerte farger.

Ellers passer "fine art"- papir til det meste.

Matt og semigloss papir passer godt til alt over A4-størrelse. Vanlig glanset papir hører bare hjemme i et fotoalbum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk på lærret blir gjerne noe mørkere enn på papir, men det kommer helt an på kvaliteten.

Japanphoto trykker greie print, men blindrammene er litt puslete.

Sjekk med din lokale typograf! Kan av og til bli både bedre og billigere.

Få et rammeverksted til å montere blindramme. Koster normalt ikke mye.

Bildene skal jo henge i mange år, så hvorfor ikke spandere noen kroner ekstra..

Ellers finnes det overflatebehandlinger (lakk) som øker både sverting og fargemetning.

Synes selv overflatebehandlet lerretprint ser mye bedre ut enn ubehandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Driver LOS Digital, et av Scandinavias største digitaltrykkerier.

Vi lanserer om kort tid showbook.no. En nettbasert butikk med alt fra fotobøker til print på store formater.

Dette blir garantert en av de mest brukervennlige og beste løsningene for dette.

Jeg vil anbefale trykk på børstet alu plater med avstandskruer. Er litt lei av lerret.

Send meg gjerne en PM så skal du få knall priser av meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...