Gå til innhold

Første laks!


Zenith

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Jeg provde i fire år før min først satt på flua. Det var ei lita svele på 1.4 kilo i Mandalselva. I år ble det med to turer og to fisk 1 i Bjerkreimselva på 1.5 kilo på enhånds(kan anbefales) og en sjøørret på kiloen i en lokal elv i kristiansandsområdet, nemlig Søgneelva.

 

Stå på har du flua i elva kommer den omsider, har du flua i lufta skjer det svært lite.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en fin elv, skulle gjerne ha vært der opp i igjen. Var ikke fiske intressert sisst jeg var der. På øvelse på Banak med Luftforsvaret. kjørte inn til karasjok og over til Finnland for å kjøpe billig røyk.(typisk) Husker bare den fine naturen og litt av elva som vi så. Skulle gjerne hatt en tur opp igjen. A ja jeg er av den tålmodige, det er jo stort sett de fleste som har fisket Laks i mange år.

Lykke til videre der opp nå som det snart blir helt mørkt i nord.... blir mørkt her i halv 10 tiden her i sør for tiden. Hvordan er det der oppe??? laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte krokstørrelse #10-14.

Rød butt med litt glans i.

Dubber en sigarformet kropp av f.eks hareøre (alle typer dubbing funker tror jeg, prøv med ulike fargekombinasjoner).

Ribber kroppen med samme tråd jeg bruker som butt.

Selvfølgelig skal det være kulehode på flua, jeg bruker gull.

Til slutt bruker jeg cdc som hackel. Spinner den først i en dubbingløkke og surrer den på i bakkant av kulehodet. Bruk rikelig med cdc, med fiber litt lenger en flua...

 

Skal se om jeg får lagt inn et bilde av den om litt, må sette meg ned med bindestikka først bare... Jeg erfarte i sommer at både ørret og laks var hissig på flua hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...