Gå til innhold

Irriterende utstyr.


hoje

Anbefalte innlegg

Nå blir ikke jeg så lett irritert...eller kanskje jeg blir nettopp det....uansett....er jeg alene om å irritere meg over utstyr?  Enkelte ganger lurer jeg på om disse som designer friluftsutstyr noen gang har vært på tur og testet noen av disse herlighetene de har sittet og tegnet.  Noen eksempler.....

Sovepose- Hvorfor skal det være umulig å dra igjen glidelåsen når man befinner seg inni posen, den setter seg jo for f...alltid fast i stoffet. ???

Telt/lavvu- Hvorfor lager de fleste produsentene pakkposene så innihelv.... trange?  Det går jo greit å rulle leamikken sammen godt nok til å få plass i posen når man befinner seg hjemme på verandaen...eller på stuegulvet for den saks skyld..men..har disse dustene noen gang forsøkt å pakke sammen en kliss blaut lavvu mens man står der ute i pissregnet og er passe irritert fra før....da vil den dritten rett og slett ikke inn i posen.  ???

Her må jeg nevne en produsent som har skjønt poenget, nemlig Tentipi.  Her er pakkposen rett og slett for stor, men har strammereimer. Takk!  :-*

Fiske/vadejakker- Skal man kjøpe seg ny jakke idag og ikke ønsker å bli ledd ut langsmed elva, bør man jo helst svi av 3-4-5 høvdinger for jakka  ;D.  Disse jakkene har selvsagt membraner i hue og ræva og er dekorert med alle slags lommer på kryss og tvers, lommer med spesialglidelåser som skal holde verdisakene tørre.  Slikt koster jo selvsagt litt, viktig at mobilen overlever i lomma.  Men....hvorfor er det så få jakker som har rikelig med innerlommer?  Selv jeg...som ikke fant opp kruttet, skjønner at den tørreste plassen på jakka er på innsiden.....  Herregud...jaja...duster!  ???

Ryggsekk- Jeg har bl.a. en Norrøna Recon Pack som jeg bruker på overnattingstur i skauen, jeg liker egentlig denne sekken svært godt.  Den har en diger lomme i lokket som er kjekk å fylle opp med mer eller mindre nyttige småsaker....og dette er jeg veldig flink til...mye som er kjekt å ha på tur.  Dersom man skal sove i lavvu eller telt, er det litt vrient å ha sekken stående, ergo må den legges ned.  Denne ellers så kjekke lokklomma er designet sånn at glidelåsen havner nederst når sekken ligger.....hehe....dere skjønner sikkert poenget.  Å prøve å fikle frem boksen med tannpirkere.... :rolleyes: ..... fra denne lomma i mørket er en artig øvelse...

Puh....godt å få det ut.  ;D

Bidra gjerne med egen erfaringer folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strevde med samme problem med ryggsekk og nedadvendende glidelås på go`lommen. Frustrasjon og sinne var et like sikkert tegn på at jeg hadde vært på tur, som mangelen på fisk, og alt i alt var jeg på et eventyrlig bunnivå med med selv og blandt andre, helt til Donald Duck hvisket meg i øret at jeg kunne legge sekken på andre siden.. pppartytime

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg kjøpte i vinter et silva speilkompass til nærmere 800 spenn hvor "spriten" frøs til is i 20 blå ;D En annen klassiker er telt som krymper i kulda slik at kanalene blir for trange for stengene. Når jeg tenker på det gleder jeg meg vilt til sommerfriluftsliv hvor alt på en måte er mye lettere i grunn...  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og disse fordømte papirkartene da. Hvorfor måtte det ta hundreder av år før man fant opp karter laget av papir som tåler vann? Alle må da skjønne at det regner når en er på tur. Jeg veit at det er noe som heter GPS, men stoler ikke blindt på den. Har mista en og gått tom for batteri et par ganger og da er disse papirfillene gode å ha. Ingen som har nevnt disse såkalte selvoppblåsbare liggeunderlagene. Selvoppblåsbart!! Uten litt hjelp er det ikke mye demping.

Med p-offpppunchfffightingppcrazyeyes hilsen

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...selvoppblåsbart.  Kjøpte en Helsportvariant for 4 år siden og jeg venter fremdeles på at den skal fylles med luft.  ;D

Selvoppblåsbart ja >:(.

Jeg har bannet og svertet over lekkasje i 4 eller 5 sånne underlag de siste 4 årene!!!!

Starta med noen til rundt 500-lappen og endte til slutt opp med et til 1200-1300 kroner tror jeg....

Det holdt et par turer så var det jaggu meg lekkasje i den faenskapen også >:(.

Kom ikke her og si at en mann på rundt 90 kg er spiss nok i rævva til at dette skal skje :rolleyes:!!!

De er ikke blitt crossa med for å si det sånn <<l....

Det siste ble faktisk kun brukt på ei feltseng uten skarpe/skumle ulumskheter...

Soveposen kan også få det til å koke litt ja ;).

Har banna en del pga glidelåsen der ja og det er vel bare flaks man ikke har pissa full posen enkelte morraskvister :rolleyes:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...