alexxx Posted June 23, 2012 Report Share Posted June 23, 2012 Hvilken art er dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Lars- Posted June 23, 2012 Report Share Posted June 23, 2012 Ser veldig ut som en rhodani spinner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Posted June 23, 2012 Report Share Posted June 23, 2012 Stankelbein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexxx Posted June 26, 2012 Author Report Share Posted June 26, 2012 Artigkar du Sigve kan det være Siphlonorus...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjølvaste Harrkongen Posted June 26, 2012 Report Share Posted June 26, 2012 elv eller stillevann ? siphlo har store bakvinger den så tviler... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjølvaste Harrkongen Posted June 26, 2012 Report Share Posted June 26, 2012 vanskelig og se på mobiltelfon, men kan være den uten bakvinger som også er den eneste som føder levende unger husker ik hva den heter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexxx Posted June 26, 2012 Author Report Share Posted June 26, 2012 elv eller stillevann ? siphlo har store bakvinger den så tviler... Vanskelig å si er en elv, men akkurat der jeg så dem var rett i overgangen mellom kulp som kan imitere innsjø og et brekk der vannet skyter fart.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bishop Posted June 26, 2012 Report Share Posted June 26, 2012 Mulig det er meg det er noe galt med, men hvor i helsikke er bildet av døgnflua da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirD Posted June 26, 2012 Report Share Posted June 26, 2012 Siphlonurus Alternatus. Hun. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bishop Posted June 26, 2012 Report Share Posted June 26, 2012 Nå ser jeg bildet, henger meg på -Lars- og sier en Rhodani spinner jeg også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjølvaste Harrkongen Posted June 26, 2012 Report Share Posted June 26, 2012 Setter en knapp på Cloeon Dipterum jeg, klarer ikke og se noen bakvinger i det hele tatt, stemmer også med de haletrådene som er spraglete. kan være vanskelig og se bakvingene på en baetis rhodani også men. Hakke trua på att det er en rhodani. men ja det er iallefall en spinner Men mener også og vite att man ikke ser så klart brune vener i vingen på rhodanien. Noe dipterum har også om den er dun. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirD Posted June 26, 2012 Report Share Posted June 26, 2012 Er det ei stor, middels eller lita flue? Vanskelig å få inntrykk av størrelsen fra bildet. Og eventuelle bakvinger er vanskelig å se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjølvaste Harrkongen Posted June 26, 2012 Report Share Posted June 26, 2012 ja enten så er bakvingene så klare att men ik ser dem, eller veeeldig små hadde man sett litt store bakvinger så hadde jeg vært enig i att det hadde vært siphlo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexxx Posted June 26, 2012 Author Report Share Posted June 26, 2012 Er det ei stor, middels eller lita flue? Vanskelig å få inntrykk av størrelsen fra bildet. Og eventuelle bakvinger er vanskelig å se. Usikker på bakvinge. Tipper den var ca 10mm ca Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mårten Posted June 26, 2012 Report Share Posted June 26, 2012 Hej... Jag tror det är en Siphlonurus aestivalis. Mvh Mårten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts