Gå til innhold

Børgefjell


alexxx

Anbefalte innlegg

Dette er som du skjønner mitt fjell, og jeg kan ikke huske å ha fått søknad om å få låne fjellet mitt...

Du må da bli tørr bak øra før du kan si at det er fjellet ditt. Når du får like mange timer som meg der inne skal jeg være enig med deg. <<l Har du forresten sett noen av disse der inne? mmmoose

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en rundtur i Børgefjell for noen år siden. Det er et fantastisk vakkert område, og naturopplevelsen er ganske voldsom. Men hva anngår (tørr)fluefiske så er det naturligvis ganske sårbart for vind når du befinner deg over 8-900 moh. Jeg opplevde èn vindstille morgen. Grytidlig, og vannet var fullt av mygg, stankelbein, og et par andre fjellbugs. Det var vakkert, og ganske lett fiske. Men det var et lite vann som ikke er kjent for å huse spesielt stor fisk. 3-4-5 hekto.. Det ble til frokost, så gikk vi videre. Resten av turen blåste det for mye til at jeg fikk fisket noe særlig. Vi gikk inn fra stekenjokk (svensk side), og oppholdt oss i området rundt "store børgefjell" før vi returnerte til sverige gjennom en dal litt lengre sør enn ranseren. De fleste tar nok turen inn i fjellet i Nordland, på majavatn-siden, eller via båt over Namsvatnet. Nå er visstnok ferdsel i børgefjell stengt ved Stekenjokk pga. eggtyveri... Er ikke kødd engang,.. Jeg tror absolutt at de andre inngangene til fjellet er å foretrekke. Mange fine fiskevann lett tilgjengelig nord for Namsvatnet, det er også en del lavere i terrenget enn de plassene jeg besøkte for et pår år siden, så det er ikke sikkert det er like utfordrende i forhold til vind. Jeg var der også relativt tidlig, midten av juni. For to uker siden var det fortsatt mye snø der, så slutten av juli kan nok by på langt finere forhold.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...