Gå til innhold

Barnestang??


drajnyrb

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter at jeg startet med fluekasting har min datter på 9 blitt smittet. Hun maser om å gå ut i hagen å øve hele tiden og det er jo helt knall! Utfordringen er at 9 fot er langt for ei lita jente og jeg lurte på om noen har noen tips til hvordan man kan rigge en stang til barn eller om det finnes egne barnestenger.

Antageligvis like lurt å la henne holde på med voksenutstyr for å lære det som gjelder, men om det finnes noe enklere å begynne med så hadde det vært artig. Mer mestring = mer gøy :)

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke for salg, men om du skulle komme over en eldre Orvis Small Stream så ville den være perfekt for oppgaven. 7 fot #5 , den er også av den gamle typen med uslipt klinge som tåler en trøkk. Disse er gamle men utmerkede fiskestenger til sitt bruk (se navnet). Kjennes nesten ut som en #2-3 i hånda men er som sakt en femmer.

Er nok ikke lett å få tak i, men ville vært en flott stang til din datter.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke for salg, men om du skulle komme over en eldre Orvis Small Stream så ville den være perfekt for oppgaven. 7 fot #5 , den er også av den gamle typen med uslipt klinge som tåler en trøkk. Disse er gamle men utmerkede fiskestenger til sitt bruk (se navnet). Kjennes nesten ut som en #2-3 i hånda men er som sakt en femmer.

Er nok ikke lett å få tak i, men ville vært en flott stang til din datter.

Kjell

Kult! Da vet jeg hva jeg skal se etter!

Takk for hjelp så lant. poster om jeg finner noexaktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...