Gå til innhold

Gode laksefluer å starte med?


Nerlando

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :) Håper noen kan hjelpe en relativt fersk fluebinder og fluefisker?!

Startet med fluefiske i fjor og binding i vinter, så er relativ fersk på begge deler. Hittil har det kun blitt bunnet fluer til ørretfiske i innlandsvann (meste tørt, men noen nymfer også). Jeg har prøvd meg et par turer i elv, etter laksen i år og ser at det kommer til å bli mange(!) flere slike turer framover! Kunne godt tenkt meg å begynt å binne noen laksefluer selv, men kjenner lite til hvilke fluer som er grei å starte med for en fersking.

Håper noen har noen tips til gode og enkle laksefluer å starte med?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det går raskt å få svar her inne ;D

Ja, så den ble nevnt i en annen tråd, med noen variasjoner i forhold til farger og materiale. Har søkt opp en bindebeskrivelse og den så enkel og grei ut å starte med :) Tror faktisk jeg har det meste som trengs til den også..! Skal prøve et par varianter av den i morgen tenker jeg.

Tusen takk for svar! Flere tips tas i mot med åpne armer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så også relativt grei ut å begynne med ja. Litt mer arbeid enn med Sunray Shadow, ser det ut til, men bare kjekt med litt mer utfordringer :) Her må jeg nok ut å handle litt materiale også ser jeg.

Tusen takk for gode tips!

PS. Hvordan funker det å binde Ally`s Shrimp som tube?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Må vel kanskje se nærmere på den siden der ja :) Takk for tipset!

Ble ett første forsøk på tubefluer i kveld. To fargevarianter av Sunray Shadow. Resultatet ble ikke all verden, men den blå ble ikke så aller verst.

[attachimg=1]

post-4546-1394989279632_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...