Gå til innhold

Fluebokser med plass til høye vinger


Edvard

Anbefalte innlegg

Hei! Er på utkikk etter fluebokser av typen med radvis snittet foamfyll for å sette fluene i. Har titta litt i noen butikker, men ikke funnet noen som har plass til høye aurivillivinger og vulgata/danicavinger uten at disse blir klemt ned av lokket. Hvilke bokser bør jeg satse på, og hvor får jeg kjøpt disse?

Mvh

Edvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som waffer'n og bruker compartments-bokser til ephemerafluene mine. Her kan man rote, krafse og lukke igjen lokket uten å tenke på at materialet i fluene vil bli ødelagt. Dessuten vil en slik boks nesten alltid ta mindre plass enn en som er laget med sinnsyk takhøyde beregna på f.eks danicaduns

edit: etter å ha lest innlegget ditt nøyere så har vel kanskje du slitfoam som et kriterie... vel, vel, jeg lar posten stå  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dillas forslag så ut som noe i riktig retning. Finnes disse i noen foretninger så jeg kan ta en titt?

Waffer'n og Olav H, er rimelig lei av compartments-bokser da fluene har en tendens til å balle seg sammen. Det er vanskelig å bare plukke én, og da faller gjerne en eller flere ut av boksen og ned på bakken eller i elva, hehe. Dessuten kan det bli et salig rot. Det er mye lettere å holde orden på fluene, og binde opp de man mister/ødelegger, når de kan stå på rekke og rad i system etter type, str. etc. Også SER det bra ut, noe som jeg må innrømme har en viss effekt på meg, spesielt når det kommer til fluefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...