Gå til innhold
  • 0

Nybegynnersett for ørretfiske innlands?


Eirik43

Spørsmål

Hei.

Har tenkt å prøve meg på fluefiske og har funnet et par femmer sett som virker interessante.

Er det noen som har erfaringer med disse?

Det ene er et sett fra Lopp hos skittfiske: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fiskesett/Fluesett/Loop-Incite-kit-9-5-Komplett-sett-med-stang,-snelle-og-snøre-137907-p0000069283.aspx

Det andre er Visison Attack, trtor jeg det heter, hos en lokal forhandler i Stavanger. Har dessverre ikke noen link

men det er en 9 fots stang med matchende snelle, snøre og backing.

Er det noen som har tips i forbindelse med disse alternative?

mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Kjenner ikke Loop settet, men Vision Attack derimot kan jeg anbefale varmt. Har hatt denne stanga i flere år og det er en veldig god fiskestang. Snella som hører med, en vision koma, går like fint enda etter fem år. Prøve den sist for ett par uker siden med en Airflo Ridge line og denne komboen gikk så det suste. Nevøen til kjærringa på 12 år blei også  storfornøyd da han fikk dette utstyret av meg. Eneste jeg krever tilbake er at han blir kjent i lokalelva på vestlandet og viser meg hvor storfisken står om ett par år.  Lur investering. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hvem er det som fører vision i norge forresten ?

Vet ikke. Det er flere butikker som har den inne men lite info om disse stengene.

Søkte på Kvasir.no og fant denne linken:http://www.fiskeogfriluft.net/463-sjoorret-combo.html

Feil klasse og fant ikke 4/5 stang så det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hvem er det som fører vision i norge forresten ?

Egentlig: Ingen ? :-\

Det er synd, for vision har mye billig og bra i sortimentet. Det jeg har hatt av vision før om åra har jeg vært godt fornøyd med. Både bekledning og annet rask. Har fortsatt noen sneller og stenger som holder mer enn godt nok... :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Pål Andersen

Jadda :) et par kompiser som har også... Folk må like hva de vil, men jeg syntes Vision er det site valget blant de som er nevnt uansett. Sorry. Men dette er irrelevant så lenge en nybegynner lærer å kaste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

På den andre side har jeg fortsatt tilgode og kaste med en Loop stang som ikke føles bra. Har prøvd mange av Loop stengene og har 3 selv. :)

Har hatt et par stk selv..  Men kun den jeg har igjen jeg er fornøyd med, Loop Opti Stream 968 ;)

Men anbefaler Streamstix, nydelige stenger egentlig :) vil tro de er litt ''undervurdert'' .... Min mening altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...