Gå til innhold

Tapatalk


Gjest Pål Andersen

Anbefalte innlegg

Du skal kun få dette spørsmålet "This forum has an app for iPhon eand iPod touch. Click ok to learn more about Tapatalk" en gang, så noe sprøtt er det. :-\

Spørsmålet baserer seg vel på javascript og cookies, og man får det på nytt dersom man fjerner cookies fra safarien. Men jeg får det ikke igjen uten å gjøre det. Kanskje Pål ikke godtar cookies?

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Fått et nytt problem på Tapatalken min. Unread viser ikke lengre "nye svar på dine innlegg", den ser ut til å "vise uleste innlegg siden forrige besøk" (All inne på tapatalken). Noen andre som har det etter de siste oppdateringene?

Eirik

Jeg har ikke brukt Tapatalk aktivt på min mobil, men jeg tror faktisk at slik det er nå er slik det skal være. Mulig den eldre Tapatalk versjonen vi hadde tidligere ikke var slik da. :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal kun få dette spørsmålet "This forum has an app for iPhon eand iPod touch. Click ok to learn more about Tapatalk" en gang, så noe sprøtt er det. :-\

Spørsmålet baserer seg vel på javascript og cookies, og man får det på nytt dersom man fjerner cookies fra safarien. Men jeg får det ikke igjen uten å gjøre det. Kanskje Pål ikke godtar cookies?

Eirik

Ja det er vel cookies som kan være problemet. Kan du sjekke om du godtar cookies Pål?

http://support.apple.com/kb/PH5042

http://support.apple.com/kb/TS4207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Skal sjekke. Men hvis det var problemet, ville ikke varslingen dukket opp hver gang jeg tok opp fluefiskesiden i nettleseren, og ikke hver gang Safari var skikkelig avsluttet og startet opp igjen?

PS. Coocies valget mitt er "for besøkte"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke. Men hvis det var problemet, ville ikke varslingen dukket opp hver gang jeg tok opp fluefiskesiden i nettleseren, og ikke hver gang Safari var skikkelig avsluttet og startet opp igjen?

PS. Coocies valget mitt er "for besøkte"

Usikker på hvordan det fungerer, men det kan ha noe med sesjoner å gjøre. Sesjonen er kanskje aktiv så lenge safari kjører, og fjernes når den lukkes skikkelig. Mulig sesjon-cookien settes, men ikke den som skal vare lengre.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Godt mulig. Veit jo godt hvordan telefonen virker, men her er jeg på blank is. Uansett; Kunne ikke denne varslingen vært unngått??? Hva skal jeg med TapaTalk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sikkert andre her på forumet som har iPhone. Har de det samme problemet som Pål?

De som eventuelt har iPhone og ikke har dette problemet, kanskje de kan tipse Pål om hvordan de har Safari innstilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

OG de kan forsøke å avslutte Safari/nettleser (og ikke bare lukke det ned) og se om de også får samme meldingen :)

PS. For det samme gjelder nemlig passord. Brukernavnet og passordet mitt er ferdig utfylt, men alikevel får jeg feilmelding på passordet å må taste dette på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG de kan forsøke å avslutte Safari/nettleser (og ikke bare lukke det ned) og se om de også får samme meldingen :)

PS. For det samme gjelder nemlig passord. Brukernavnet og passordet mitt er ferdig utfylt, men alikevel får jeg feilmelding på passordet å må taste dette på nytt

Tror dette må være en eller annen innstilling hos deg altså. Er Safarien lik på iphone og ipad, det er samme os ikke sant? I så fall kan jeg leke meg med ipadden min for å se om jeg kan fremprovosere dette og finne årsaken.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok dessverre se ut som om det er kun hos deg Pål problemet er, som Mr. Hunk sier. :-\ Jeg fikk selv prøvd med stedatterens iPhone og Safari og det var kun ved første besøk meldingen om Tapatalk kom. Cookies står som "fra besøkte".

Hvis Claus sitt forslag er at vi skal fjerne Tapatalk fra forumet fordi en har dette problemet, synes jeg det er vel drastisk. Ser heller ikke ut som det er noen skins som fungerer til vår versjon av SMF (forumet).

Da må vi i såfall oppgradere SMF og håpe at et mobil skins passer våre behov og fungerer godt. Igjen vel drastiskt synes jeg, selv om det er kjedelig for deg Pål.

Er det enkelt og mulig å avinnstallere Safari og innstallere Safari på nytt på en iPhone da? Kunne vært et forsøk kanskje. :-\

Eller, du kan jo prøve en annen nettleser enn Safari og prøve det, men det er jo ikke sikkert du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerne? Hvem har sagt noe om å fjerne?

Gjøre det valgfritt derimot, om det er mulig.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Jeg sier fjerne fordi jeg tror man må gjøre det for at Pål ikke skal få problemet. Kan ikke skjønne at å innstallere et skin vil fjerne Tapatalk problemet til Pål. Tapatalk ligger innstalert på øverste nivå i forumet og Safarin til Pål vil fortsatt "se" den. Og fortsatt har vi som nevnt problemer med å finne et skin.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Gjelder ikke bare Safari, men andre nettlesere også.... Vil gjerne vite hvordan dere med pad og iPhone avslutter nettleseren deres.

Fra min iPhone, enkelt og greit uten Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder ikke bare Safari, men andre nettlesere også.... Vil gjerne vite hvordan dere med pad og iPhone avslutter nettleseren deres.

Fra min iPhone, enkelt og greit uten Tapatalk

Men fortsatt ser det ut som det bare er du som har problemet på din iPhone, eller er det flere som har dette problemet?

Jeg har heller ikke fått noe svar fra Tapatalk forumet om andre har problemet eller en løsning.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerne? Hvem har sagt noe om å fjerne?

Gjøre det valgfritt derimot, om det er mulig.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Jeg sier fjerne fordi jeg tror man må gjøre det for at Pål ikke skal få problemet. Kan ikke skjønne at å innstallere et skin vil fjerne Tapatalk problemet til Pål. Tapatalk ligger innstalert på øverste nivå i forumet og Safarin til Pål vil fortsatt "se" den. Og fortsatt har vi som nevnt problemer med å finne et skin.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Hva har mitt innlegg med Pål sitt å gjøre, bortsett fra han sier seg enig i innlegget mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerne? Hvem har sagt noe om å fjerne?

Gjøre det valgfritt derimot, om det er mulig.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Jeg sier fjerne fordi jeg tror man må gjøre det for at Pål ikke skal få problemet. Kan ikke skjønne at å innstallere et skin vil fjerne Tapatalk problemet til Pål. Tapatalk ligger innstalert på øverste nivå i forumet og Safarin til Pål vil fortsatt "se" den. Og fortsatt har vi som nevnt problemer med å finne et skin.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Hva har mitt innlegg med Pål sitt å gjøre, bortsett fra han sier seg enig i innlegget mitt?

Prater vi ikke om problemet til Pål vedrørende Tapatalk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Claus, kan du utdype hva du mener med at Pål er "enig med innlegget ditt"? Hva er Pål enig i, at du skriver "Hadde bare ffs installert mobilskin så kunne man ha valgt bort tapaen.."?

Hvis det er det du henviser til, så spurte jeg dere om følgende i et innlegg rett etter det "Og dette vet dere at vil fungere?". Dette har jeg ennå ikke fått noe svar på og jeg spør igjen, vet dere dette?

Det hjelper jo heller ikke at Pål er enig i noe som dere ikke vet om løser problemet.

Jeg tror ikke det vil hjelpe å innstallere skins. Men hvis du vet det vil hjelpe og at man finner skins som kan brukes, så er jo det kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...