Gå til innhold

Kjøpefluer


Blue Charm

Anbefalte innlegg

Er det haste sak & du ikke har fluer' date=' så ville jeg kjøpt fluer. Men mye av grunnen til at fluefiske er gøy ( ikke for dama, men meg :D ) er & sitte ved bindestikka & kopiere, finne ut av nye mønstre, trixe & fixe er liksom detsom er skjarmen 8). Fiske er fiske, men fluefiskes gamle tradisjoner hører også med ( jo de bandt fluer på den tiden & ). så jeg syntes at nå dagens fluefiskere burde gjøre det samme.... det er gøy & få fisk på en flue som ikke har alle andre standard mønstre,& få fisk på det :D ( nei gutter. ) fluer er det lett & kjøpe, det er gøy & hyggelig & spennende & binde fluer (hva høres best ut).hei jeg skal ha 10 vulgata klekkere?jo det blir 100 kroner det :(. hvorfor ikke binde selv ( forske litt på nye mønstre, farger, finne ut av ting? det mener jeg, & de fleste er sikker enig en det ( fluebinding er ikke vanskelig) det lærer man fort:)[/quote']

 

Jeg er enig i det og :)

Jeg tror at poenget er at det går i bølger. Akkurat nå kribler det noe så sinnsykt at fluebinding virker nærmest uinteressant laugh.png' alt=':lol:'> .

MEN, jeg synes også det er kjekt (som de sier i sør) å finne nye mønstre, forbedre etablerte mønstre etc. Fluebinding er helt klart en del av fluefisket, en meget viktig del også. Alt til sin tid, og nå vil jeg fiske fiske fiske!! :smt119

Vi sier ikke "kjekt" i sør. Det er på vestlandet de sier det. Vi(sørlendingene) sier: Vi liår d/ det går så greit så, osv. ;)

 

En annen ting er at jeg må beklage at jeg la ut linken til den engelske siden carlson.uk det var ikke meningen å legge ut "søppellinker" her på forumet. :cry:

Må beklage det så møe. :(

Er ening at utvalget av fluer der er langt nede på skalaen over fine fluer.

Men er det ikke heller en motivasjon å se at det finnes folk som lager dårligere fluer enn det du klarer å binger selv. snakker for meg selv nå. Jeg er ikke en mester å klarer ikke å binde fluer som tidligere er vist på denne diskusjonen.

Men når jeg se fluene fra siden som er nevnt ser jeg at jeg har vært igjennom en stor utvikling de sisste 2-3 årene siden jeg startet å binde mine egne fluer..

Inrømmer at jeg har kjøpt fluer fra stedet, middels fornøyd med fluene, de fanget fisk men ga meg lannnngt fra den gode følelsen det har gitt meg å få fisk på de jeg har lagt arbeid i selv. :D

Så lykke til med fluebindingen framover nå allemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden


×
×
  • Opprett ny...