Gå til innhold

hjemmeside for flotte hodeplagg for fluefiske........


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Da kjøper jeg heller en slik nedenfor for halve prisen, logoen er jo nesten helt lik. ;D

Joda, den går den også. Har selvfølgelig en slik en i garderoben, fra da Thorkildsen, Martinsen og jeg utforsket ukjente elver langt ute på bondelandet. When in Rome...

[attachimg=1]

post-2261-13949893850672_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeplagg for fluefiskere, ja hvem andre enn denne "figuren" fra Vestfold's indre strøk med svensklingende navn kunne komme opp med den tråden. Nå skulle jeg selvfølgelig hatt bilde for å beskrive denne Staffan som mange her vet jeg har kjent i mange år. Men en dag skal jeg klare å finne frem i mine gamle dias (ja det var slike bilder vi hadde i gamle dager før digitalalderen) og få vist dere bilde av denne karen på fisketur i Rena.

En dag tidlig på nittitallet dukka denne sjeggete langhåra kroppen opp i sin Citreong CX med store "luftehull" i golvet og hele bagasjen full av ulldotter og garnbunter. Ut steg han i kritthvit T-sjorte med egendesignet ørretmotiv på brøstkassa før han dro på seg en fiskehattkreasjon som ville gjort blånissene i Blåfjell misunnelige. Hatten var av tovet ull og omlag 50 cm høy. Der vandret han rundt som et fyrtårn og veivet med fluestang og umulige snørebukter.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det en av de andre franske som hadde hull i gulvet Staffan. Husker Vegard knakk sammen da lattermusklene slo krøll på innvollene hans, da herr Lindstrøm la seg ned og fisket frem bilnøklene som var innelåst i bilen utenfor Oterkiil i Skien.. Og det gjorde han gjennom et hull i gulvet på den franske stolthet.  Men nå spora dette helt av, men hatten var og er den høyeste langs Rena noensinne.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var den ja... den som ikke ville dø og som lakk i takluka og ned på gulvet.... jeg laga ett drenerimgshøl.

Bilkjøper i Kauto som under prøveturen oppdager et hull i dørken på bilen;" Ka i hæl%!& e de dær?" spør han bilselgeren-

"De der, de e veien te Alta"

Likte de der Wigéns kepsarna http://www.wigens.se/kepsar-l1698, men hvor praktiske er de?

Og hvordan blir de når det regner? En våt klam ulldott på topplokket frister ikke. Og så skal den jo tørke til dagen etterpå.

Nei da holder jeg meg til en enkel praktisk skyggelue som tørker fort og som holder regnet unna brillene.

Litt forfengelig er man men det må være måte på 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...