Gå til innhold

Den grønne linekurven


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Knut kikket i stykker min blå fine linekurv sist tur og jeg trenger en ny. Sugen på å bytte farge til grønn så jeg kan forsvinne og bli litt mere anonym. Tenkte først på den lette som de en gang hadde på Skittfiske, men finner den plutselig ingen steder. Noen som vet hvor man får kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Denne grønne kurven kjøpte jeg på skitt fiske før i år og den skled nedover hoftene mine litt for ofte når jeg fisket bortover svaberget. Noen lure triks for å unngå dette uten og stupe den fast rundt magen?

Gå opp noen kilo. Har aldri sett det skje på fluebandengutta, men jeg har det samme problemet. Av og til så fester jeg linekurvsbåndet liksom bak midjebåndet i vadebuksen. Da blir den holdt på plass. Nakkdelen er at man ikke kan justere den beroende på hvor man vader. For eks om man vader dypt og vil ha kurven rett under kjaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne grønne kurven kjøpte jeg på skitt fiske før i år og den skled nedover hoftene mine litt for ofte når jeg fisket bortover svaberget. Noen lure triks for å unngå dette uten og stupe den fast rundt magen?

Jeg liker å ha en drøy slakk på den, drar den over hofta på kastearmsiden og har den ganske lavt på andre siden (hater å slå kalde fingre ) der sitter den godt på låret og du får en lang vei til intrekket.

Det er nå bare min erfaring med den grønne bøtta

Jens Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvert som åra har gått og brystmusklene har flyttet seg ned mot navlen så har jeg hatt samme problemet med den helv.... linekurven.

Det jeg gjorde var å kline inn noe silikon (type silikon til å tette med) inn i beltet.

Det har gitt litt mer friksjon slik at kurven nå henger på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut kikket i stykker min blå fine linekurv sist tur og jeg trenger en ny. Sugen på å bytte farge til grønn så jeg kan forsvinne og bli litt mere anonym. Tenkte først på den lette som de en gang hadde på Skittfiske, men finner den plutselig ingen steder. Noen som vet hvor man får kjøpt den?

Alltid vært noe Brokeback over den kurven din Fredrik. Enda godt den ikke lider lenger  ;D

Gå opp noen kilo. Har aldri sett det skje på fluebandengutta, men jeg har det samme problemet.

Bekreftes og anbefales ;) Bare ikke legg på deg så mye at den blir presset ned av ribbefettet  :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Knut kikket i stykker min blå fine linekurv sist tur

Skyld på meg du, løk.

Det meste som går feil på fisketur er din skyld Knut. Hvis du nå ikke var medviten om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Prøv å lag selv. Do-krakken til Ikea er heeelt suveren til akkurat detta. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60101063/

Man snur den bare rundt, limer på flere tuter av silikonsprøytepatron, skjærer hull til belte, og vips har man en snørekurv til 50 spenn :)

Har vært bort i slikt tul før. Har åtte tommeltotter. Man skal holde seg til det man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne grønne kurven kjøpte jeg på skitt fiske før i år og den skled nedover hoftene mine litt for ofte når jeg fisket bortover svaberget. Noen lure triks for å unngå dette uten og stupe den fast rundt magen?

Ta deg en tur ned til Jørn Jensen Lærhandel, Nittedalsgt. 33 2000 Lillestrøm, der har de nylonreimer og spenner nagler og lim, lag deg så justerbare reimer som går over skuldrene og ned til hovedreima, funker meget bra  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å lag selv. Do-krakken til Ikea er heeelt suveren til akkurat detta. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60101063/

Man snur den bare rundt, limer på flere tuter av silikonsprøytepatron, skjærer hull til belte, og vips har man en snørekurv til 50 spenn :)

Har lagd mange av disse til kompisene, men ingen bruker dem lenger for de fungerer dårlig, jeg har også gått til innkjøp  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne grønne kurven kjøpte jeg på skitt fiske før i år og den skled nedover hoftene mine litt for ofte når jeg fisket bortover svaberget. Noen lure triks for å unngå dette uten og stupe den fast rundt magen?

Tre reima gjennom beltestroppen på ryggen. Funker som f....

<<l

hadde akkurat tenkt til og anbefale det samme. dette er løsningen jeg bruker også. god som gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...