Gå til innhold
  • 0

parring øyenstikkere


Øyvind S

Spørsmål

Hei!

En av mine første turer med fluestanga der jeg mestret noen få kast var rundt midten av august(tror ihvertfall det var midten av august). Da stod jeg ved utløpet på en stor innsjø. Når jeg kom dit visste jeg ingenting om fluefiske eller imitasjon. Skulle bare få litt kastehjelp av en venn som ihvertfall kunne å kaste (men ikke stort mere). Når jeg kom dit lå jeg merke til at det var masse øyenstikkere som parret seg på vannet. Jeg tenkte at dette må jo virkelig lokke storfisken. Er dette instektsforhold som vanligvis gir godt fiske? Og finnes det imitasjoner for dette?

Forøvrig fikk jeg en min første fisk på flue denne dagen, på mitt første feilfrie kast noen gang så ble flua mi tatt av en 80 grams ørret. Hadde ikke snøring på hva jeg skulle gjøre, sto bare å lo over hvor liten den var. Morro opplevelse, men klarer ikke å slå fra meg tanken av hvilke fisk som kunne ha vært i området å beitet på disse monstrene av noen insekter.

Godt nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei Øyvind :) jeg har aldrig fiska med den der :) syns det er artig å binde bare, prøvde noen kast med den ut her, heheh hørtes ut som om jeg ble jaget av en helikopter.  men jeg har sett fisk ta dem Ja.

herregud, jeg må begynne å binde fluer. Men beite fisken på disse under slike forhold?

Det burde jo virkelig klare å lure opp de største ørretene, for det må jo være enormt mye næring i noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...