Gå til innhold

Panasonic GH3


Daniel Løvheim

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

det er vel av de råeste til video..... jeg har bare et gx1, bruker det til 99 % til foto.

Mange supersmarte funksjoner å sette seg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får da håpe linsene til MFT systemet har manuell fokus ja!  8)

GH3 ser helt rått ut ja, og det har jo gitt oss mange av de specsa som Canon elegant driter i å servere oss på 5D MK3.

Så det er jo ikke rent få av oss som har dumpet Canon og gått over til Sony/Panasonic/Nikon nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får da håpe linsene til MFT systemet har manuell fokus ja!  8)

GH3 ser helt rått ut ja, og det har jo gitt oss mange av de specsa som Canon elegant driter i å servere oss på 5D MK3.

Så det er jo ikke rent få av oss som har dumpet Canon og gått over til Sony/Panasonic/Nikon nå :)

Utbyttbar optikk her, ja. Så klart! Inkluder et stativ, så har man et grunnlag for å få bra filmkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

lyssterk optikk er viktig for videoopptak når lyset minsker...... jeg ville helt klart gått for ett objektiv med fast brennvidde dette: http://fotovideo.no/Produkter/Objektiver/Voigtländer/Vidvinkel/Voigtländer-17-5mm-F095-Nokton-MFT-Lyssterk-vidvinkel-129060-p0000150715.aspx  videoeksempel 

dette er superoptikk med stort siklenivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode forslag Tommy og Staffan :)!! Har sett MYE på det voigtländer objektivet.... Hmm, tror eg skal tenke meg om ett par ganger til før eg kjøper pakken med objektiv.. trenger i hovedsak "normal" objektiv, og gjerne med fast zoom. kanskje spe på med en macro, for så å ta tele ved en seinere anledning. Meget mulig ;)!

Takker for tips og svar!

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Kjøp deg en forsatslinse til macro fotograferingen..... Det blir overraskende bra......... Og ganske billig og iallfall for video er det bra nok i hauger og lass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har denne karen skaffet seg Panasonic GH3 med 12-35 f2.8 linse, olympus 60mm f2.8 macrolinse, 32 GB minnekort(type rask), Giottos tripod stativ, manfrotto 701 videohode, røde videomic pro, Polaridefilter, fotobag til kamera og 3-4 linser. Det var vell hele gildet :D :D

Gleder meg til å sette meg inn i kameraet! No skal det bli action <<l

daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har denne karen skaffet seg Panasonic GH3 med 12-35 f2.8 linse, olympus 60mm f2.8 macrolinse, 32 GB minnekort(type rask), Giottos tripod stativ, manfrotto 701 videohode, røde videomic pro, Polaridefilter, fotobag til kamera og 3-4 linser. Det var vell hele gildet :D :D

Gleder meg til å sette meg inn i kameraet! No skal det bli action <<l

daniel

Gratulerer! Håper du deler erfaringer og kunnskap i løpet av året, så skal jeg prøve det samme  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Har også meldt overgang til Panasonic GH3 og er nå offisielt fan! Kameraet er lett, kan kjøre høy fps selv i full HD, lydinngang, manuell fokus etc. etc. Smalt også til med karbonstativ 1,5 kg og en karbonjib som gir helt utrolig flotte bilder. Oppsettet mitt veier da ikke all verdens og jeg kan ta dette med på fjellturer og flyreiser uten at det veier for mye.

Det var jo no dritt at Sony introduserte Alfa7 nylig. Fullformat. Prisen er dog høyere, men tror jeg kan leve ei stund med GH3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...