Gå til innhold

#7 stang 9´6" : Thomas&Thomas SSS vs. Winston BIIIX


hemsila

Anbefalte innlegg

Hei, har Winston stanga, og den er nydelig. Fin å kast med, langt og kort. Og nydelig å kjøre fiske med, tok to rundt 9 på dåpsturen. Så jeg går og vurderer storebroren i 8 og lillebroren i 6...

(jeg vurderte også T&T i i klasse 8, men siste jeg hadde fra det merket synes jeg varlitt "kjeppete" og når Winston kom med 9,6 fot, så ble det en "no brainer"..)

Håndtverket snakker for seg selv.

Se ellers tidligere tråd. Stig er bedre på prosaen, og har testet flere Winston..og andre stenger.

Lykke til i valget!

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hemsila;

det var Blue Charm som tidlig fikk denne #7 9'6 utgavene i hendene sine i B3X serien.

jeg var mest opptatt av¨å sørge for at jeg var godt skodd på 9' fronten, da jeg utelukkende skulle bruke den i sjø- vann, og ikke i rennende elv ellet smålaks/sjøaure (jeg fisker ikke slikt, ..enda)

Så var det en bekjent av meg som skulle ha ny enhåndsstang til nettopp slikt fiske, han har tidligere #8 10' B2X i den kategorien.

Jeg anbefalte ham kun på bakrgrunn av det Blue Charm hadde snakket så varmt om, og jeg kjente igjen hans beskrivelser så snart stangen kom.

FOR EN STANG!!!

Jeg har vært heldig å fått låne den i hele høst til sjøfiske/kajakkfiske, og skulle jeg hatt èn ny stang nå som var beregnet for type sjøaure/laks i elv, så hadde det blitt denne.

Den er en stang man setter #6 liner på om det er noe man ønsker, den kaster #7 liner, alle typer flyt og de synkende jeg har prøvd med stor enkelthet.

Den er dyp, men ikke "treg" dyp, den har toppaskjon, men ikke "løs" topp og stiv bunn.

Den er en halv klasse opp i forhold til #7 9' B3X...den er rett og slett en fabelaktig, levende, spenstig samt kraft nok til å være sjefen med fisk på. den vannkaster så lett og elegant også. Kjekk stang..ikke bare pen :)

Og du hendelse hvor kjekk den er selv med små sjøørret.

Èn stang til elv og sjø anbefaling; enten B3X #7 9'6, eller B3X #6 9'6 (fisker samme liner på dem)

T&T kjenner jed dessverre ikke, men føler ikke at jeg går glipp av noe, og da snakker jeg ikke stygt om den, bare at denne Winston, ja de fleste i B3X og de i SX seriene jeg nå har eid/fisket med- er strålende bekjente.

Lette, harmoniske- lette å bli bestis med, rett og slett.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hemsila

Hyggelig at du satte pris på at jeg tok meg 15 minutter av dyrebare tid med ungene å svarte deg :)

Er ikke første gang man leser et spørsmål mange bruker tid på å svare på...så forblir det helt dødt ???

Hva skjer- har innlegger sett svaret- har det falt bodt i det øyeblikk akkurat DU var innlogget?

hva skjer?

Har vi ikke lært av mammaene og pappaene våre å takke høflig for hjelp/tid brukt på en?

Ellers lykke til med stangkjøp, og ikke minst bruk.

Du blir nok glad okke som :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Hemsila :)

Grattis Nox :), gled deg :)

Og Blue Charm; Jeg kjenner B3X #6 9' og B3X #6 9'6...begge fabelaktige stenger.

B3X #6 9' med cigar er vedsiden av GVX #6 9' mine favoritt "femmere"..til større elverog vann med lange kast, bruker femmerliner på dem begge med hell, også sekser liner selvsagt.

Venter i spenning på min B3X SX #6 9' nå...og ikke minst B3X-SX #5 9'6.

Er så fornøyd med min SX #6 9'6...selv om jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe "din" #7 9'6 (da disse to har samme funksjon/bruksområde)

Dessverre har jeg ikke hørt noe om #8 9'6...men anser den til å være rikelig god :)

synest gjennomgående trekk i hele B3X serien har vært; i tråd med forventning- eller litt over- og meget forutsigbare.  :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig

I dag har prøvekastet BllMX  vs. BlllX, dog 9´i lavere klasse.  Må si at MXén hadde mer kraft og "punch".

Så nå er det BIIMX vs. T&T SSS.

Når det gjelder takking for din eventuelle tilbakemelding, så må jeg gjøre oppmerksom på at det kan gå dager mellom hver gang jeg besøker dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp Hemsila, :)

#7 9'6 B3X har mye av trøkken som MX #7 9'6 har, bare litt mer "tørrflue likanes".

Det var disse to lengdene du prøvde oppmot hverandre, ikke sant?

Når det er sagt var #7 9'6 vedsiden av #6 9'6 de jeg synest traff best i den serien.

#7 9'6 MX fikk også strålende omtale av T.B Larsen i Alt om Fiske...med rette.

Føler min nåværende #6 9'6 er litt mellom de to syverne.

SX er blitt en "tadd" opp/halv klasse eller noe i den dur, i forhold til opplevelsen med B2MX

Litt stivere tupp/litt "flatere" aksjon...kjennes samtidig jevn dyp.

Får litt mer "Delikat" flex i toppen av B3X #7 9'6 i forhold til min B3X SX #6 9'6.

Pokker, dette var dårlig formulert...håper du skjønte :)

Uansett; kos deg i jakten :)

EDIT; sjekket en gang til, så du hadde prøvd lavere klasser i 9'...ikke til å tenke sammenliknbart, bare en advarsel :)

Men ender du opp med enten B2MX #6 9'6 eller B2MX #7 9'6 så blir du ikke skuffet, de har rikelig med pounch og samtidig en mer jevnhet i opplevelsen enn sine 9' brødre.

Pokker, du skulle absolutt ha prøvd B3X #7 9'6....si ifra hvis i Bergens området før handel...jeg vil at du skal prøve den...og gjerne skryte på forum etterpå :) :) :)

Bare et velmenende råd :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for din tilbakemelding, Stig.

I små elver eller hvor det er tett vegetasjon bak benytter jeg short belly snører som Wulff Ambush.  Det nye SA SBT

(short belly taper) vil også bli prøvd i år.

Noen som har erfaring med short belly liner på nevnte stenger ?

Skulle gjerne prøvekastet T&T SSS.

Tilbakemeldinger mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...