Gå til innhold

Rio Mainstream Clear Intermediate


Knut S

Anbefalte innlegg

Vet det er mange tråder om flueliner om dager. Men her kommer jaggu en til. Noen som har testet Rio Mainstream til sjøfiske? Er på utkikk etter en ny clear intermediate line til en Sage One sekster og TCX femmer.

http://www.rioproducts.com/fly-lines/freshwater/lake-sinking/mainstream-intermediate/

Eller finnes det andre gode forslag?

Liker forøvrig taperingen på SA Stillwater, men kan ikke fordra måten den krøller seg i litt kaldere tempratur. Bare glem å anbefal GL Coastal og Rigde Line, to meget oppskrytte liner begge to 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er mange tråder om flueliner om dager. Men her kommer jaggu en til. Noen som har testet Rio Mainstream til sjøfiske? Er på utkikk etter en ny clear intermediate line til en Sage One sekster og TCX femmer.

http://www.rioproducts.com/fly-lines/freshwater/lake-sinking/mainstream-intermediate/

Eller finnes det andre gode forslag?

Liker forøvrig taperingen på SA Stillwater, men kan ikke fordra måten den krøller seg i litt kaldere tempratur. Bare glem å anbefal GL Coastal og Rigde Line, to meget oppskrytte liner begge to 8)

Lina er kun 24,4 meter og er "developed to meet the overall needs of the average and novice fly fisher;D

Jeg tviler på at dette er noe for deg Knut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig Knut, å finne en glassline som ikke er påvirket av kulde. Da de alle er bygget på monocore.

Det er jo noen som funker fint da, Cortland Camo f.eks fin til lettere stenger, reker og lopper.

En god del andre "glassline" er laget med flettet kjerne, da unngår du mye problemer de er også tilnærmet stumme liner.

Men glassklare er de ikke :P

Lee Wulff har også en glassline, jeg vet ikke hvordan den er i kulden, er monocore, men det er også int linen fra samme leverandør. Den er myk å fin hele året, int saltwater :)

Vil du ha hel int line eller klarer du deg med sinktip?

Isåfall kan Lee Wulff Predator være en line for deg, jeg går virkelig god for den på alle måte..

Den har helt klar sinktip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. Har aldri testet noen Wulff liner.

Er i utgangspunktet på jakt etter helsynkende line. Føler jeg har bedre kontakt med flua da.

Ja det er bedre kontakt, jeg finner bare nytte i sinktip liner en ytterst sjelden gang.

Da er cortland camo eller Lee Wulff http://royalwulff.com/products/saltwater-monoclear-fly-line/ linene jeg vil tipse om da :)

Om du tenker på Wulff linene ikke fall for fristelsen å kjøpe Bermudatrialgel linene, tross kult navn, for de er ikke for våre forhold og stive som wire selv midtsommer her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cortland Camo virker veldig interessant. Skal definitvt sjekkes ut nærmere. Ser flere går opp en klasse på denne, anbefaler du det, Tony?

Legger til at det skal på en femmer og sekser stang, så det er ikke til det aller tyngste fisket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cortland Camo virker veldig interessant. Skal definitvt sjekkes ut nærmere. Ser flere går opp en klasse på denne, anbefaler du det, Tony?

Legger til at det skal på en femmer og sekser stang, så det er ikke til det aller tyngste fisket.

Jeg ville ikke gått opp på femmern, da går du mye glipp av femmer følelsen, og det er vel derfor du fisker femmer :)

Seksern kan du godt gå opp på.

Lee Wulff linene trenger du ikke gå opp på, så jeg ville valgt en triangel taper til femmern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Cortland Camo virker veldig interessant. Skal definitvt sjekkes ut nærmere. Ser flere går opp en klasse på denne, anbefaler du det, Tony?

Legger til at det skal på en femmer og sekser stang, så det er ikke til det aller tyngste fisket.

Grunnen til at mange velger å gå opp en klasse er fordi den er litt "lett". Ei veldig god line forøvrig. Bruker den i 4 vektklasser selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker lina godt jeg, Mainstreamen altså. God tapering, lite minne, relativt klar, og passe lang. 99,999999% av sjøørreten jeg får tar innenfor de siste 10 meterene fra meg ;) Vaker fisken 20-25 meter fra meg holde det som regel å kaste noen meter innenfor også, så lengden på 24 meter bør ikke skremme noen egentlig.

Har selv også kjøpt Snowbee XS ckear internediate og den skal testes på lørdagen. Kjennes veldig fin ut når det kommer til minne, men det gjenstår å se hvor fin den er å kaste med enda :)

Fred ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...