Gå til innhold

Loomis NRX #4


Arnt

Anbefalte innlegg

Skal nok ikke se bort i fra at det er folk som har stanga selv om man ikke kaster seg på hver enste tråd om meninger om stenger. Kjenner nok flere som har NRX'en en One både her og i statene.

Ville anbefalt deg å teste den; har brukt en NRX i to sesonger nå og personlig syntes jeg dette er en av de beste, hvis ikke den beste stanga jeg har hatt.

Medium rask med mye feel under fiske, med enormt mye kraft og rygg når man først trenger det... jevnt over en super fiskestang!

Garanti og prismessig har jeg ingen betenkeligheter - ville aldri funnet på å kjøpe "premiumstenger" til norske priser og min "lokale butikk" i Sambandsstatene ordner med Loomis Wildcard og den servicen jeg trenger skulle det være nødvendig... (sikkert som å banne i kirka, men legger igjen nok tusenlapper i butikker her til lands at jeg ikke sliter med dårlig samvittighet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vurdert Sage One. Det er bare at jeg har mange stenger fra loomis fra før...

Ser poenget med garantien, men synes ikke det er det største problemet. Det finnes så mye bra i forsikringer... Stengene er dekket av de forsikringene jeg har fra før :)

hadde vært interessant å høre fra noen som har prøvd begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vurder frem og tilbake (one vs. nrx) har jeg nå bestilt en NRX.

Har sikkert noe med at jeg har flere loomis fra før (og trives godt med det)...

Da er det bare å vente til det dukker opp hentemelding :)

Ville valgt akkurat som deg :) Har den blå eller grønne surringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vurder frem og tilbake (one vs. nrx) har jeg nå bestilt en NRX.

Har sikkert noe med at jeg har flere loomis fra før (og trives godt med det)...

Da er det bare å vente til det dukker opp hentemelding :)

Ville valgt akkurat som deg :) Har den blå eller grønne surringer?

x2  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei.

Nå har jeg endelig fått stanga i posten.

Var en tur ut å prøvde den på snøen...

Stanga virker meget bra! Prøvde den med the dry og rio grand. Begge snørene virket bra på stanga. Jeg kommer til å legge på en wulff TT, tror den blir enda bedre...

Det som jeg synes utmerket seg mest er at det er en stang som kan tåle litt "rusk" i kastingen (til motsetning fra MAX GLX), samtidig som den er fin til rolig kasting og når man tar i litt mer.

prøvde ikke mye men kastet vel rundt 30 meter...

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, mens jeg ser på at snø og is smelter......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Begge er fantastiske stenger!

Svaret blir litt "overfladisk" siden jeg ikke har prøvd den til praktisk fiske enda.

Streamdancen er en litt roligere stang.

NRX'en er lettere

NRX'en har mer punsh.

Kanskje det som setter forskjellen mest i perspektiv er at NRX #4med wulf tt #4  kaster minst like langt som streamdance #5 med wulf tt #5...

Synes kanskje det virker som det er enklere å presentere fint på lange kast med NRX'en

Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...