Gå til innhold

Foredrag om Hunderørreten av Morten Kråbøl på lillehammer.


Sjølvaste Harrkongen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Det må jeg prøve å få med meg.

Bra Herman :)

Jobba mye med og få gjort noe med bestanden til hunderørreten etter jul.

Nå har jeg fått med meg vannutvalget til og opprette ett fagutvalg for mjøsa og G.lågen med sideelver. Bare grunneierne det står på nå. :)

Får vel svaret i løpet av mars tenker jeg.

Og få gjort noe med det jævla kraftverket og overbesktningen ikke minst....

Blir det det så kan det bety mye for villfisken.

:)

spent på mere info om den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg prøve å få med meg.

Bra Herman :)

Jobba mye med og få gjort noe med bestanden til hunderørreten etter jul.

Nå har jeg fått med meg vannutvalget til og opprette ett fagutvalg for mjøsa og G.lågen med sideelver. Bare grunneierne det står på nå. :)

Får vel svaret i løpet av mars tenker jeg.

Og få gjort noe med det jævla kraftverket og overbesktningen ikke minst....

Blir det det så kan det bety mye for villfisken.

:)

spent på mere info om den :)

<<l Jeg er imponert over enthusiasmen din.

Meget bra - og det er flere sånne ildsjeler som deg som trengs rundt omkring.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg prøve å få med meg.

Bra Herman :)

Jobba mye med og få gjort noe med bestanden til hunderørreten etter jul.

Nå har jeg fått med meg vannutvalget til og opprette ett fagutvalg for mjøsa og G.lågen med sideelver. Bare grunneierne det står på nå. :)

Får vel svaret i løpet av mars tenker jeg.

Og få gjort noe med det jævla kraftverket og overbesktningen ikke minst....

Blir det det så kan det bety mye for villfisken.

:)

spent på mere info om den :)

<<l Jeg er imponert over enthusiasmen din.

Meget bra - og det er flere sånne ildsjeler som deg som trengs rundt omkring.  <<l

Takk for det Andre :)

Denne gangen var det ikke jeg som inviterte til foredrag da sånn att ikke noen misforstår. :)

Men håper att ett sånt fagutvalg vil hjelpe villfisken på sikt.

Henger litt på ett trollingforum faktisk om dagen og prøve og engasjere dem litt, de er positive iallfall, håper de er med og engasjerer seg videre og tar iniativ selv og er med og setter press på grunneierne og gir signal att de selv ønsker tiltak og en ny forvaltningsplan som styrker bestanden.

Har fått god hjelp da av NJFF som har erfaring fra  lakseelvene. Tror det er eneste måten og få gjort noe med bestanden og påvirke forvaltningen.

:)

sånn det er nå , styrker ikke akkurat en bestand.

Fått trollingforbundet til og vurdere tiltak selv i konkurranser de har, hjelper ikke på bestanden det heller når de tar opp kanskje 300kg ørret på ei helg . Bare for og få fangstene dokumentert.

Alle monner drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et veldig interessant foredrag, selv om jeg ikke akkurat tråkker ned Lågen eller dorger på Mjøsa. Spesielt å se at USA faktisk er et foregangsland på noe som har med miljø å gjøre, nemlig vern av fisk ved vannkraftutbygging. Og vi henger etter som vanlig. Men virker som om det er litt positive ting på gang i Norge også, selv om det er laaanngt frem!

Hyggelig å hilse på andre med samme interresse, ikke minst han Sjølvaste!  :)

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et veldig interessant foredrag, selv om jeg ikke akkurat tråkker ned Lågen eller dorger på Mjøsa. Spesielt å se at USA faktisk er et foregangsland på noe som har med miljø å gjøre, nemlig vern av fisk ved vannkraftutbygging. Og vi henger etter som vanlig. Men virker som om det er litt positive ting på gang i Norge også, selv om det er laaanngt frem!

Hyggelig å hilse på andre med samme interresse, ikke minst han Sjølvaste!  :)

Vidar

Ja USA hadde virkelig ting på stell , mye vann i fisketrappene og lure løsninger :)

Ja Norge kommer vel etter men de nekter og gjøre en dritt før de blir pålagt det, noe frivillige løsninger tenker jeg sitter langt inne ;)hehe

Ja hyggelig Vidar :)

du er flink tore... står respekt av alt du har fått til i vinter  :D  <<l

Takk for det Eivind.

Fått opp fokuset litt iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...