Gå til innhold

8`6" #3 Fluvius & #4 BIIX


Gjest ppp

Anbefalte innlegg

5 cm våt nysnø med etterfølgende sol på lørdag var god nok grunn til å la skiene stå å prøve noen nye stenger. Kjøpte i januar Fluvius #3 med #3 EVOLO LB. Kjøpt i fjor Winston BIIX blanks, i påsken fikk hun ringer :)

Noen på ffs har sagt at Fluvius er best med #4 line og andre BIIX er best med #3, sogar #5. Var spent på om jeg hadde skaffet meg 2 nesten identiske stenger.

Fluvius er best med #3 og BIIX er best med #4!

Sikkert meninger om EVOLO #3 og Guideline Experience #4 er de klassene de oppgir seg for å være....

Blir spennende å prøve med flere liner. Denne dag ble kun de 2 overnevnte liner testet på begge stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt riktig ut...nydelige stenger begge to.

Men kastet du Experience #4 på BIIx #4 9'??

Den synest du ikke var litt tung...erfarer nemlig at #3 Experience går så det griner på både B3X #4 9' og GVX #4 9'...ihvertfall det jeg foretrekker i større elver utvadet og plass til mye line i luften. Rett og slett nyyydelige er det.

Også #4 er helt flott selvsagt!!

Grattis med ny "jente" forresten...for det er jo slik vi omtaler dem...som jenter, så nydelige :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hansjr

Har samme erfaring som deg ang. fluvius #3. Den funker helt klart best med ei 3er line :-) Forsøkt flere snører.

Forøvrig en meget anvendelig, og for meg en helt riktig treer stang til midt fiske. :) Kjøpte den litt utpå sommeren i fjor, og gleder meg til å bruke den hele sesongen i år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt riktig ut...nydelige stenger begge to.

Men kastet du Experience #4 på BIIx #4 9'??

Den synest du ikke var litt tung...erfarer nemlig at #3 Experience går så det griner på både B3X #4 9' og GVX #4 9'...ihvertfall det jeg foretrekker i større elver utvadet og plass til mye line i luften. Rett og slett nyyydelige er det.

Også #4 er helt flott selvsagt!!

Grattis med ny "jente" forresten...for det er jo slik vi omtaler dem...som jenter, så nydelige :)

Stig

Takk takk. BIIX stanga er 8`6".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hansjr

Har samme erfaring som deg ang. fluvius #3. Den funker helt klart best med ei 3er line :-) Forsøkt flere snører.

Forøvrig en meget anvendelig, og for meg en helt riktig treer stang til midt fiske. :) Kjøpte den litt utpå sommeren i fjor, og gleder meg til å bruke den hele sesongen i år :-)

Fin tilbakemelding. Gleder meg enormt til å komme igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...