Gå til innhold

Falsk rapport! Juger så det renner.


.JB

Anbefalte innlegg

Kjør på. Overdriv fortellingene, manipuler bildene og skryt uhemmet av kunnskap når det bare var flaks. En potensielt meget underholdene tråd (selv om det hender jeg flirer godt av kilostrådene også, en del rare vekter der ute feks  ;D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på. Overdriv fortellingene, manipuler bildene og skryt uhemmet av kunnskap når det bare var flaks. En potensielt meget underholdene tråd (selv om det hender jeg flirer godt av kilostrådene også, en del rare vekter der ute feks  ;D )

Har ikke for vane å overdrive, og gjør det heller ikke nå,  men i 1964 ferierte vi på ei hytte tilhørende Ola Fauske like ovenfor Tuv, og i retning Grøndalen. Ved en tur opp til VAVATN fikk kona på en som jeg måtte hjelpe til med å få inn. Hun brukte riktignok sluk, men historien er like sann for det. Har hverken bilde eller vekt,  men denne fisken var nok til middag for seks voksne og fire barn i alderen seks til ni år. Nesten flaut å si det, men det er hun som har fått den største fiske av oss når vi har vært ute sammen og fisket.

Så også fra den tid vi bodde i Vallset siste gang. Hun tok en ørret på fire hekto det ene året, året etter økte hun til seks hekto, og siste turen vi tok til dette vannet satte hun jammen pers på åttehundre og femti gram. Jeg fikk bare abbor, og en enslig gang en røye på ti centimeter. Men jammen koste vi oss likevel.

Kun en gang har jeg fått kjeft, og den var berettiget. Vi bodde den gang på Gran på Hadeland, og ettersom jeg hadde hjulpen en arbeidskollega med båtpussen på våren, fikk jeg låne båten så mye jeg ville. Kom hjem med halv syv-toget og bare spiste og sa ; "jeg tar en liten tur ned i Jarenvannet", noe som ble godkjent. Men tent som jeg var, var det ikke i mine tanker at kona kunne bli redd. Jeg glemte alt som var, og kom hjem klokken halv åtte på morgenen.

Enige i at jeg trengte en oppstrammer da?

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...