Gå til innhold

Formatere minnekort


Anbefalte innlegg

Vet at både HP og Panasonic har programmer for å formatere minnekort, sikkert flere som har også.

Ikke bruk formatering i Windows til minnekort som skal brukes i kamera, det blir feil for bruk med kamera.

Husker ikke i farten hva som var anderledes, men bare søk etter SD format, eller lignende i google, og du burde finne et program som gjør jobben riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Windows til å formatere mine kort, intet problem. Men det er kanskje fordi jeg har Canon kamera som forstår litt mer enn disse Nikon greiene!  ;D

Neida, seriøst, det er ikke noe problem å formatere for bruk i kamera via Windows så lenge du ikke endrer noen av innstillingene for f.eks filformat. Kamera leser FAT32 filformat uten problem, men det sliter kanskje med NTFS. En annen ting er det at du miste bildetelleren når du formater via Windows, dette skjer ikke ved formatering i kamera.

Ellers kan du også gjøre som Andrè sier, bruk kameraets formaterings funksjon.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det mye synsing, lite fakta, utdatert og motstridende tips.

om du mener linken min, så må du gjerne komme med begrunnelse..... alle jeg har snakket med, sett på youtube/vimeo, lest i div foto bøker, lest på div foto fora og ikke minst lest i min egen bruker manual for kamera sier formater i kamera....

samme gjelder alle mine eksterne harddisker, alle skal formateres av produsentens software. windos klarte faktisk ikke å formatere noen av de, måtte prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...