Gå til innhold

BELLYBOAT!! noen som har prøvd denne?


hankFISK

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt slik Ron Thomson for en del år tilbake.

Du sitter relativt dypt og den er heller ikke akkurat en racer i vannet,men den gjør for all del jobben ;).

Hadde nok heller gått for en som ligger høyere i vannet <<l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guideline DRIFTER, Hænk ;) Den ligger høyt i vannet, tåler 140 kg, og veier 8kg... Verdt å merke seg at drifter`n er del dyrere enn modellene du viser til(2000kr ++). Man får det man betaler for  <<l Jeg kjøpte jo en til 1200-1300kr(overpriset firstprice produkt) Den ble forlatt på Rena - den var heelt jævlig as..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en god del forskjellige typer, og faller alltid tilbake på en u-shape type jeg kjøpte helt i starten. Treg i vannet, ræva nedi, men du verden så god å sitte i. Føles trygt, og travelt er det siste jeg vil ha det når jeg fisker flytering. Fordelen er at du driver ikke av noe særlig når du først har manøvrert deg innpå en fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Har hatt en god del forskjellige typer, og faller alltid tilbake på en u-shape type jeg kjøpte helt i starten. Treg i vannet, ræva nedi, men du verden så god å sitte i. Føles trygt, og travelt er det siste jeg vil ha det når jeg fisker flytering. Fordelen er at du driver ikke av noe særlig når du først har manøvrert deg innpå en fisk.

Jeg har den Ron Thomson greia. I tillegg til to andre..

Kjøpte den pga nett og liten størrelse. Men, den er mindre bra i vannet. Sitter dypt og bakoverlent, går tregt... Men veldig hendig å stappe i sekken så derfor er den grei meg...

Men den kan ikke sammeliknes med en Waterskeeter som jeg også har...

Gå for den fra Berkley.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle som har prøvd Outcast flyteringer, er enige om at de er de beste, med de beste tekniske løsningene og det mest holdbare materialet. Og du sitter komfortabelt som i en lenestol  :)

Jeg har brukt Outcast Super Fat Cat i 5-6 år nå (brukt mye, behandlet røft, null slitasjetegn) og kan ikke annet enn å anbefale den. Så prismessig kan man fordele det på antall år kanskje. Og holder den i 4 år til, så blir det svinbillig.

Link til den norske distributøren: http://www.westsystem.no/no/bater/outcast_belly-_og_pongtongbater/

Trinity er lettvektsmodellen, Prowler for the fat guys, Fish Cat/Fish Cat Deluxe og Super Fat Cat er de vanlige modellene  :)

(For ordens skyld; jeg har ikke noe tilknytning til Outcast - det er bare rett og slett de beste flyteringene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som André sier, og jeg også har fått inntrykk av, så er Outcast-båtene de beste. Men de er litt stive i pris, og det er sjelden noe å få tak i på bruktmarkedet. Dersom du ikke bryr det om pris, ville jeg anbefalt det, men om du har litt is i magen, så pleier de brukte Drifterne å gå for +/- 1000,-

Og det er en kjempepris for en knallbra belly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det noen gode minner Andrè  <<l

Hadde vært kult med en sånn happening igjen  ;).

Hei, Rune  :) Ja, det hadde vært moro  <<l

Alltid supertrivelig å møte deg og fiskekompisen din. Dere er go-karer. Forresten, det bildet av han, der han løfter fisken opp i lufta i håven hadde jeg også på trykk i Alt om Fiske. God-bilde og god-steming over det der, synes jeg  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det noen gode minner Andrè  <<l

Hadde vært kult med en sånn happening igjen  ;).

Hei, Rune  :) Ja, det hadde vært moro  <<l

Alltid supertrivelig å møte deg og fiskekompisen din. Dere er go-karer. Forresten, det bildet av han, der han løfter fisken opp i lufta i håven hadde jeg også på trykk i Alt om Fiske. God-bilde og god-steming over det der, synes jeg  <<l

Takk det samme Andrè <<l.

Det er et "ekte glede"-bilde du tok der,helt klart :D .

Når jeg tenker meg om så var det egentlig ganske rart tilslagene satt så godt den dagen med tanke på de frynsete fyllenervene :P.

Sorry for OT

BTW:

Fishcat er suverent 8)!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det noen gode minner Andrè  <<l

Hadde vært kult med en sånn happening igjen  ;).

Hei, Rune  :) Ja, det hadde vært moro  <<l

Alltid supertrivelig å møte deg og fiskekompisen din. Dere er go-karer. Forresten, det bildet av han, der han løfter fisken opp i lufta i håven hadde jeg også på trykk i Alt om Fiske. God-bilde og god-steming over det der, synes jeg  <<l

Takk det samme Andrè <<l.

Det er et "ekte glede"-bilde du tok der,helt klart :D .

Når jeg tenker meg om så var det egentlig ganske rart tilslagene satt så godt den dagen med tanke på de frynsete fyllenervene :P.

Sorry for OT

BTW:

Fishcat er suverent 8)!!  

He he he, jeg merker at du skor meg fortsatt for den "brunt-brennevin-kvelden" vi hadde etter ei fiskeøkt, der jeg bikka baklengs til slutt - og falt baklengs over stolen  ;D ;D En av di morsomste kvelda noensinne, Rune  ;D

(PS Fant jeg teltet til slutt eller?  :rolleyes:;D  )

Men som jeg sier, det er ikke noe sak med oss kara som blir glade av å ha det litt moro  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det noen gode minner Andrè  <<l

Hadde vært kult med en sånn happening igjen  ;).

Hei, Rune  :) Ja, det hadde vært moro  <<l

Alltid supertrivelig å møte deg og fiskekompisen din. Dere er go-karer. Forresten, det bildet av han, der han løfter fisken opp i lufta i håven hadde jeg også på trykk i Alt om Fiske. God-bilde og god-steming over det der, synes jeg  <<l

Takk det samme Andrè <<l.

Det er et "ekte glede"-bilde du tok der,helt klart :D .

Når jeg tenker meg om så var det egentlig ganske rart tilslagene satt så godt den dagen med tanke på de frynsete fyllenervene :P.

Sorry for OT

BTW:

Fishcat er suverent 8)!!  

He he he, jeg merker at du skor meg fortsatt for den "brunt-brennevin-kvelden" vi hadde etter ei fiskeøkt, der jeg bikka baklengs til slutt - og falt baklengs over stolen  ;D ;D En av di morsomste kvelda noensinne, Rune  ;D

(PS Fant jeg teltet til slutt eller?  :rolleyes:;D  )

Men som jeg sier, det er ikke noe sak med oss kara som blir glade av å ha det litt moro  <<l

Haha,ja den kvelden går inn i historiebøkene som en av de aller kuleste 8).

Og lavvoen fant du etter et ørlite feiltrinn som resulterte i et fantastisk stup inn i et kratt som sto 10-12 meter til side for lavvoen ;D ;D

En fantastisk kveld og et kjempetrivelig bekjentskap Andrè <<l.

Et Bellytreff skal vi få til igjen <<l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle som har prøvd Outcast flyteringer, er enige om at de er de beste, med de beste tekniske løsningene og det mest holdbare materialet. Og du sitter komfortabelt som i en lenestol  :)

Jeg har brukt Outcast Super Fat Cat i 5-6 år nå (brukt mye, behandlet røft, null slitasjetegn) og kan ikke annet enn å anbefale den. Så prismessig kan man fordele det på antall år kanskje. Og holder den i 4 år til, så blir det svinbillig.

Link til den norske distributøren: http://www.westsystem.no/no/bater/outcast_belly-_og_pongtongbater/

Trinity er lettvektsmodellen, Prowler for the fat guys, Fish Cat/Fish Cat Deluxe og Super Fat Cat er de vanlige modellene  :)

(For ordens skyld; jeg har ikke noe tilknytning til Outcast - det er bare rett og slett de beste flyteringene.)

Har en Outcast Trinity og en Outcast Fish Cat4. Jeg har ikke prøvd modellene Brun refererer til. Trinity er en grei båt hvis du skal bære den et stykke, men er langtfra 1. valget med kort vei til vannet. Den er litt keitete å få blåst opp riktig. Du sitter greit, men ikke godt. Det som irriterer meg mest med Trinity er å få lufta ut etter fisket. Smale ventiler og du må presse lufta ut.

Fish Cat 4 har isopor sete, som ikke holder deg over vann hvis du veier mer enn 90 kg. Synes jeg sitter vesentlig bedre i Driftern.

Ulempen med Driftern er putene i sete og rygg. Har slitt med dårlige ventiler og at glidelås som holder putene på plass tar kvelden.

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må gå litt mot strømmen her... Drifer og lignende er for meg delvis ubrukelig. Derfor har jeg to bellyboater!

Jeg har en liten og lett som jeg bruker når jeg må gå et stykke, samtidig som jeg skal ha med telt, sovepose og diverse. Da har jeg rett og slett ikke plass til drifer eller lignende + at jeg synes de er for tunge. Til slike turer har jeg en caddis nevada. DEN ER JEG MEGET FORNØYD MED TIL SLIKE TURER.

Når jeg kjører bil helt eller nesten helt fram eller er på dagsturer drar jeg med en pool easyrider. Denne er tyngre, men noe bedre i bruk. Den ligner mye på drifteren...

så kjøp belly (eller bellyer) til den bruken du har...

Skulle jeg valgt en ville jeg valgt en liten og lett... men dette er basert på mitt behov...

Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Drifter i tre år nå, og må si jeg er fornøyd den.

Eneste minuset er hvis en skal flytte seg større distanser over vann kan det gå tregt. De små svømmeføttene som følger med er for korte og stive så jeg bruker de svømmeføttene jeg bruker til dykking, problem solved  <<l

Siden vadeskoene ikke passer i svømmeføttene for dykking bruker jeg svømmeføttene rett på neoprensokken (og store slippers fra bilen og ned til vannet for å unngå skader på sokken). Mulig dette kan føre til slitasjeskader på noeoprensokkene over tid men så langt har jeg ikke merket noe, og det går som en lek og flytte seg lengre distanser over vann selv i god motvind.

Men som Arnt sier du tar ikke med Drifteren på mange langturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Outcast Trinity og en Outcast Fish Cat4. Jeg har ikke prøvd modellene Brun refererer til. Trinity er en grei båt hvis du skal bære den et stykke, men er langtfra 1. valget med kort vei til vannet. Den er litt keitete å få blåst opp riktig. Du sitter greit, men ikke godt. Det som irriterer meg mest med Trinity er å få lufta ut etter fisket. Smale ventiler og du må presse lufta ut.

Fish Cat 4 har isopor sete, som ikke holder deg over vann hvis du veier mer enn 90 kg. Synes jeg sitter vesentlig bedre i Driftern.

Ulempen med Driftern er putene i sete og rygg. Har slitt med dårlige ventiler og at glidelås som holder putene på plass tar kvelden.

bjorni

- Ja, Trinity er som sagt en modell der vekt (eller rettere sagt, mangel på særlig vekt) har vært pri. 1. Noe som selvsagt går ut over andre prioriteringer, og her er det strippa ned på det meste, inkludert ventiler.

- Super Fat Cat har oppblåsbart sete. Og rygg. Og man sitter høyt.

- Trenger man en flytering som har enda mer oppdrift/ holder seg enda høyere i vannet, så velger man Prowler.

Det er derfor man har 6 ulike modeller, slik at man kan kjøpe den som matcher akkurat pris, behov, oppdrift og vekt  <<l

8703499739_768c740fbd_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med belly boat generelt er at man ser ufattelig teit ut. Selv har jeg Drifteren, og man sitter forsåvidt høyt og behagelig i den. Men det er masse seler og kjas som løssnøret henger seg fast i. Har egentlig bestemt meg for å aldri sette ræva mi i bellybåt igjen, så for meg kan det være det samme ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tråden handlet ikke om hvordan du føler deg i en belly :D haha jeg bare tuller!

takk for masse flott info boys! blir nok en fatty fatty fra outcast :D

Hei Kristian

Sitter og vurderer en Outcast selv. Gjort det en stund men får aldri ut fingern.

Fat Cat eller Provler. Veldig usikker.

Tenker du for bruk i sjøen eller?

Blir kombi for min del.

Frode S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...