Gå til innhold

Hvordan legge ved bilder?


Anbefalte innlegg

Har prøvd flere ganger å legge ut innlegg med bilde her på forumet, men får melding om at det mislykkes grunnet for stor fil og at maks størrelse på vedlegg er 1000kb. Er det noe jeg må gjøre med bilde filene før jeg kan legge de ut her? Må de "pakkes" om på en eller annen måte? Hva er det jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som beskrevet, det er ikke her problemet ligger. Jeg følger instruksjonene, men uansett så får jeg bare beskjed om at fila er for stor, men dette er bilder som jeg bare har kjørt rett fra minnekortet og inn på harddisken uten at de er behandla i Photoshop eller noe, derfor kan jeg ikke helt skjønne hvorfor disse bildefilene skulle være for store.

Hvis det er slik at jeg må behandle bildene og pakke/zippe/ekstraktere eller gud vet hva det måtte hete så får jeg leve med at jeg ikke får lagt ut bilder her, men kan ikke helt tenke meg at det er sånn heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som beskrevet, det er ikke her problemet ligger. Jeg følger instruksjonene, men uansett så får jeg bare beskjed om at fila er for stor, men dette er bilder som jeg bare har kjørt rett fra minnekortet og inn på harddisken uten at de er behandla i Photoshop eller noe, derfor kan jeg ikke helt skjønne hvorfor disse bildefilene skulle være for store.

Hvis det er slik at jeg må behandle bildene og pakke/zippe/ekstraktere eller gud vet hva det måtte hete så får jeg leve med at jeg ikke får lagt ut bilder her, men kan ikke helt tenke meg at det er sånn heller?

Hvor store er bildefilene dine da? Med dagens mobilkameraer blir bildene fort minst 3000 kb (3mb)

Du må nok redusere billedstørrelsen i et bildeprogram, feks gratis programmet til Google, Picasa.

Der velgerdu Fil =>Eksporter bilde til mappe. Da kan du lagre en ny og mindre versjon av bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Rune driver ikke en nettside som har et årlig overskudd på 53 mill usd, ikke har han 4900 ansatte heller ikke 1.1 milliard brukere.

Når forumet drives fra egen lomme begrenses kapasiteten.

Det sagt, så bør en 5 min jobb i å komprimere bilder være en pinlig enkel sak når man har muligheten til å være el del av norges største fluefiske-community.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Er enig at det er enklere å dele bilder på store fora og sosiale nettjenester, men de er i en helt annen liga enn ffs.no

Og i de fleste tilfeller så komprimerer disse nettstedene bildene dine rett etter du har lastet de opp, men her på ffs (og flere fora jeg er medlem i) så må man gjøre dette selv.

Uansett :)

Kjører du windows på maskinen din så kan jeg godt hjelpe deg på vei :)

Er ingen fotograf eller grafiker, men er stemplet nerd, så det bør være godt for noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Rune driver ikke en nettside som har et årlig overskudd på 53 mill usd, ikke har han 4900 ansatte heller ikke 1.1 milliard brukere.

Når forumet drives fra egen lomme begrenses kapasiteten.

Det sagt, så bør en 5 min jobb i å komprimere bilder være en pinlig enkel sak når man har muligheten til å være el del av norges største fluefiske-community.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Ok, da er det i alle fall bekrefta at det er slik det henger sammen. Selvfølgelig, jeg kan og skal da sette meg inn i hvordan jeg komprimerer disse bildene, kan kanskje gjøre det i Adobe Photos.? Når jeg bare har fått bruke litt tid på og akseptere tingenes tilstand og har fått furta og sutra litt er jeg helt ok å ha med å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Rune driver ikke en nettside som har et årlig overskudd på 53 mill usd, ikke har han 4900 ansatte heller ikke 1.1 milliard brukere.

Når forumet drives fra egen lomme begrenses kapasiteten.

Det sagt, så bør en 5 min jobb i å komprimere bilder være en pinlig enkel sak når man har muligheten til å være el del av norges største fluefiske-community.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Ok, da er det i alle fall bekrefta at det er slik det henger sammen. Selvfølgelig, jeg kan og skal da sette meg inn i hvordan jeg komprimerer disse bildene, kan kanskje gjøre det i Adobe Photos.? Når jeg bare har fått bruke litt tid på og akseptere tinge

nes tilstand og har fått furta og sutra litt er jeg helt ok å ha med å gjøre ;)

Her: http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm meget lettvint, bare prøv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...