Gå til innhold

Hvilke kombinasjon til "fint" tørrfluefiske


Fluehaud

Anbefalte innlegg

Hei,

Har bestemt meg å kjøpe meg en ny stang til det fineste tørrfluefisket i klasse #3

Vurderer følgende

Stang:Sage Circa 379-4

Snelle: Sage Click 3

Snøre:Rio Gold

Eller

Stang Orvis Superfine Touch 763-4

Snelle: CFO

Snøre Hydros Superfine

Hva mener dere? Skal kun brukes til tørrfluefiske på korte avstander. F.eks i Skrukka der jeg skal om ikke alt for lenge.

Til vanlig har jeg en 905-4 Guideline lpxe, denne er etter min mening en "rask" stang

/Fluehue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du bør tenke deg godt om før du bruker mye penger på stang nr. 2 (leser ditt innlegg som at du har kun en #5 stang)

Kanskje du også bør vurdere en 8`- 8`6" #3/4. Du bør låne noen stenger å prøve i en liten elv der du bor.

Mange vi anbefale deg å kjøpe Danielsson original til kr. 1.300, snelle, også undertegnede.

Lykke til

Hans Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fluehaud,

Jeg har en superfine touch 763-4 - Full flex. Bruker denne finfiske og den er super i trange områder og jeg trives veldig godt med denne. God stang når det er korte kast og ømfintelige presentasjoner som er i fokus.

Jeg har tidligere brukt Orvis Trout #3 line på den og det var et terningkast 4, bruker nå eikre evolo line og er veldig fornøyd (brukt kun en tur hittil).

Dette er forøvrig ikke en stang som gjør nytten sin i vindvær. Men da er den så fin å se på at du ikke trenger å fiske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Hardy Classic Featherweight 7" #3 til smygfiske i bekker og små elver. Sammen med letteste Orvis Battenkill-snella er dette en fantastisk kombo. Stangen har god, gammeldags myk aksjon. Passer derfor meget godt også til korte kast i trange posisjoner.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vil anbefale at du forsøker å få testet en Winston BIIX 8'6 klasse 3. Den beste stangen jeg noen gang har hatt, uansett klasse. Bruker den mye i småvann og små fjellelver. Den takler ulike kasterytmer, holder mye snøre i lufta uten problem og er veldig presis med en topp som lystrer ved mending etc. Med Guideline Experience klasse 3 så ercdet rett og slett en drømmekombo. Jakter tilsvarende feel i klasse 5, er nær, men helt opp har jeg ennå ikke kommet. Mange har testet stanga og er positive, for å si det slik  ;) PS! Winston er kjent for å være litt sære, men denne komboen trives mange med, også de som ikke er spesielt pro-Winston.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...