Gå til innhold

Snøre til elv/sjøen


foslanden

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker på å oppdatere snørene til enhands stanga.

Fisker i sjøen etter SØ og elv etter SØ og små-mellom laks.

Har stort sett bare fisket med flyt snøre tidligere.

Lurer på hva jeg trenger til å være godt utrustet til både elvefiske og sjøfiske.

Vil ha 2 nye snører som jeg klarer meg med i de fleste situasjoner. Flyt? intermediate? synk1? synk3?

Har en LTS X1 #6. Og har brukt et #7'er snøre på den. Burde jeg fortsette med #7'er snøre til den stanga eller gå ned til #6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenker på å oppdatere snørene til enhands stanga.

Fisker i sjøen etter SØ og elv etter SØ og små-mellom laks.

Har stort sett bare fisket med flyt snøre tidligere.

Lurer på hva jeg trenger til å være godt utrustet til både elvefiske og sjøfiske.

Vil ha 2 nye snører som jeg klarer meg med i de fleste situasjoner. Flyt? intermediate? synk1? synk3?

Har en LTS X1 #6. Og har brukt et #7'er snøre på den. Burde jeg fortsette med #7'er snøre til den stanga eller gå ned til #6?

Hei. Har en X1 #6 sjøl, og bruker Guideline Coastal fast intermediate i klasse seks, samt et SA Short Belly Taper i flyt i klasse 6. Begge funker som snus. stanga brukes i sjøen og i elva med store fluer og på vindfulle dager fisker jeg også tørt med den.

Tom Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng. Forskjellige snøreprodusenter har nok litt ulik synkerate på snørene som er klassifisert som hover eller intermediate. Tror synkeliner synker ulikt i fersk- og saltvann. Hadde en gang en intermediate line som sank som et strykejern mens et annet knapt sank. I hvart fall synker Guideline hover lina, men sakte i saltvann og jeg tror raskere i ferskvann slik jeg erfarer det. Mulig jeg tar feil men det er min erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere med å bruke intermediate om jeg vil lengre ned? Trodde intermediate holdte seg rett under overflata, og for å få fiske dypere så brukes synk liner?

Coastal fast intermediate synker snaut 4 cm i sekundet. Jeg ble overrasket over hvor kjapt den sank, selv om jeg ikke har testet den i slow...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...