Gå til innhold

hjelp til SØ i august


Kim-Arve

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver å prøver meg litt SØ fortiden. hatt 1 uke hvor jeg har lest litt her å dratt ut å prøvd litt, men nå må jeg bare spørre. ere no serlig å prøve seg på SØ nå i august? har tulla litt rundt i moss området, men uten noe resultat. er veldig iverrig etter å prøve litt sjø flue fortiden.

erre noen som kan komme med et lite tips om hvor det er SØ nå?

Har prøvd litt ymse fluer (Reke, Børstemark og fiske imitasjoner) men uten hell.

Mvh Kim-Arve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tull å prøve på sjøørret rundt Moss nå! Mange er mer erfarne enn meg, men jeg synes det er best på sånne plasser hvor du er ut mot havet, gjerne der bølgene og vinden tar ganske godt og det er litt kilent å kaste. Slike plasser har du vel en del av fra Larkollen og opp til Jeløy? Hvis bølger og vind gjør det litt vanskelig, så trøster jeg meg med at da går ørreten ofte nær land, og noen ganger stemmer det. Jeg bruker rekefluer og sildefluer. Hvis bølger gjør det vanskelig å ha kontroll på snøret og flua, bruker jeg cdc-reker, de ser jo bra ut selv om de bare henger i bølgene. Hvis jeg får det til, foretrekker jeg raskt inntrekk. På litt grunne steder gjør man det lettere for seg selv hvis man bruker flytesnøre og snørekurv.

Jeg får færre fisk nå enn i mars og april, men du verden så fine de er etter å ha mesket seg gjennom våren og sommeren! Skitt fiske, ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...