Gå til innhold

Mørk Barred Ginger


Gjest AndreBrun

Anbefalte innlegg

Gjest AndreBrun

Litt sånn off-topic i fluebindersammenheng til og med, men er ikke den fargen her fin... En mørk Barred Ginger til aurivilliien for eksempel...?

Denne mørke av Ginger- typene har litt mer sånn rødlig skjær i seg enn Cree, og er litt mer markert enn en lys/medium Barred Ginger. Ikke fordi at en aurivillii- hunn ville ha snudd seg i elvestrømmen og sagt at, "jøss, du var vakker", eller "jøss, du var for lite rødaktig og stygg så ikke engang måkene vil ha deg", men allikevel.

Så klart, alle disse nevnte fargene er noe for seg selv, men den mørke Ginger'n...Dessuten vet jeg at Whitings har 150+ venteliste på Cree, og et par år i tid, vil jeg tro, så la oss finne alternativer. :D Uansett en utrolig farge til disse litt brun-ginger-halvlyse-beina.

post-0-13949846002365_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten vet jeg at Whitings har 150+ venteliste på Cree' date=' og et par år i tid, vil jeg tro, så la oss finne alternativer. :D Uansett en utrolig farge til disse litt brun-ginger-halvlyse-beina.[/quote']

 

Morn Andre...

Em..... Jeg har min cree nakke.... 8) så trenger ikke uroe meg for å finne den ultimate nakken. Jeg har den!!

Men har da fått noen fine fisker med Auriivillii uten cree hackle å da....

å den såg ikke dum ut den nakken du hadde der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk barred ginger er knall :D

Jeg har en splitter ny en laugh.png' alt=':lol:'> også en medium barred ginger :D

Har kjøpt inn den mørke med tanke på villii. Har bindt et par fluer og de ser fine ut.

 

Men de er ikke av de enkleste å få tak i de heller.... Lettere enn den uoppnåelige cree = The ultimate mana hackle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Em..... Jeg har min cree nakke.... 8) så trenger ikke uroe meg for å finne den ultimate nakken. Jeg har den!!

Min er finere enn din. :twisted: That's a fact!

 

Jeg har brukt en del barred ginger og det er absolutt det beste alternativet jeg har kommet over. Men som det er sagt mange ganger før, det er ikke sikkert du MÅ ha en av disse to for å ha suksess. Uansett skader det ikke å bruke det ultimate. Har visst noe med selvtillit og tro å gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laugh.png' alt=':lol:'> Hehe..

Jeg har faktisk et stort og fint utvalg av rosa hønehackler i div str., samt alt av syntestiske rosa materialer. Innslag av rosa er jo en slager på sjøørretten i den kalde årstiden da.. ;)

 

Harren har jo også en tendens til å like rosa, spesielt i litt isbredfarget vann, så den stolte rosa hanen kan jo kanskje bli nyttig :roll:. Æhhh.. Nå er det ikke sikkert hanen er så stolt der den står da, men men. Det hadde vel ikke jeg vært heller i en slik situasjon laugh.png' alt=':lol:'>.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Hehe, ja som du skjønte så sa jeg ikke noe om rosa som farge, fenomen eller innslag i fluer, men jeg syntes hanen på bildet er en "vinner" :D (er faktisk en Whiting hane - dog ikke en naturlig king of the block). For min del bruker jeg nok mest rosa som hot spot i tjekkere (ikke noe innovativt i det) men rosa som farge er interessant (i fluebindersammenheng) til flere fluer som du nevner: Nesten hvit, men samtidig et varmtrødt skjær over seg.

 

Erik og Magne: All ørreten i Hemsila har i vinter gått på kurs for å unngå alle gode tørrfluer med Cree- hackle så til neste år er det nyttesløst. De klarer å skille ut Cree.

 

Forresten, Flemming. En knakende god trailer på filmen deres, så jeg håper at salget går bra utover! Bra jobba, gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Erik og Magne: All ørreten i Hemsila har i vinter gått på kurs for å unngå alle gode tørrfluer med Cree- hackle så til neste år er det nyttesløst. De klarer å skille ut Cree.

Her prøver vi å lure alle andre til å bruke cree (eller ihvertfall bruke all fluebindetid til å få tak i cree) og så kommer du og røper alt. :smt071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Interessant diskusjon. Jeg har med stor hell brukt rosa som kropp i en vårflueimitasjon med ekornhale som vinge og lys brunt hackel. Fikke like mye fisk om ikke flere enn ved bruk av tradisjonelle kroppsfarger til vårflue. Riktig nok var dette ørret som lå +- 0,5 kg. Fisken tok på høylysdag, lett overksyet og lite vind. Til sommeren skal det testes på storrørrett. Må jo si at det unektelig skar skikkelig i øye og ditto med rosa i en vårflue imitasjon, men om det var en tilfeldighet eller ikke vet jeg ikke før jeg får testet denne flua ut mer til sommeren.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

 

Forresten' date=' Flemming. En knakende god trailer på filmen deres, så jeg håper at salget går bra utover! Bra jobba, gutter.[/quote']

 

Muligheter for en liten trailer fra din film også? :D gleder meg til alle de nye filmene som kommmer,håper dere inspirerer enda flere til å lage flotte fiskefilmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...