Gå til innhold

Skyteline


Andreas L

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter den perfekte skytelina. Bruker nå Rios coatede skyteline, men synes den er litt treg. Prøvde noe fra LTS her om dagen, og det gikk som fy, men har kanskje litt mye minne. Har også lest om Guidelines LSL skyteline, som skal være "hybrid" mellom coatet og mono.

Kom gjerne med ditt beste skytelinetips!! Noen som har prøvd Gripshooter fra Rio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med coating foretrekker jeg denne i 20 Lb:

http://www.airflofishing.com/airflo-fly-lines-shooting-heads-running-lines-ridge-running-line.cfm

Uten coating foretrekker jeg denne i 25 Lb:

http://www.elbe.no/fisk/produkter/fiskesene/fortomsmateriale/17745/no

15 Lb glir så lett at det ble vanskelig å få til overslag. Alt kollapsa i en haug.

På Guidelines Shooter har jeg opplevd at de spjærer, dvs at koblingen mellom de to kjernene løsner. På sammen måte som en splittet bindetråd  :-X

Snørene brukes på enhåndsstenger i klassene 6,7 og 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

De siste tre åra er det Guidelines compline 50 lb jeg bruker. Denne syns jeg er holdbar, tåler en støyt og er god å holde i. Skyter også meget bra både fra land og til vanns.

Jeg er ikke alene om å like denne for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ukjent med nr og tykkelse på den skytelina jeg har på snella. Men jeg vet at det er en Loop, og også at jeg kjøpte den hos Gero for mange år siden. Fortsatt glatt og fin. Blå av farge. Selv om jeg er elstemann inne på FFS, så tror jeg at jeg er en av de som vet og kan minst. Har bare fisket skjønner dere.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter den perfekte skytelina. Bruker nå Rios coatede skyteline, men synes den er litt treg. Prøvde noe fra LTS her om dagen, og det gikk som fy, men har kanskje litt mye minne. Har også lest om Guidelines LSL skyteline, som skal være "hybrid" mellom coatet og mono.

Kom gjerne med ditt beste skytelinetips!! Noen som har prøvd Gripshooter fra Rio?

har den LSL lina, den som er blå... ble ikke helt venn med den pga syntes den dreger for mye vann så den bremser farten ved kasting.... da ville æ kansje prøvd denne TSL - Tapered Shooting Line eller denne Compline fra guideline.  bruker no en line fra rio som heter SlickShooter og den er æ fornøyd med...

kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...