Gå til innhold

Fluebindekveld på Romerike?


Fluehue

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg er relativt ny her på forumet, men jeg kunne godt tenke meg å bli bedre kjent med andre som deler denne lidenskapen med meg. Gjerne da folk som bor på Romerike. Jeg holder til på Lørenskog. Er det noen som kunne tenke seg å møtes til litt fluebinding og ellers hyggelig prat en kveld. Jo flere jo bedre i mine øyne. Plass og tidspunkt blir sikkert ikke noe problem å bli enige om.

mvh Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kim,

Jeg bor på Lørenskog, men har bil så jeg er mobil.

Hvor holder du til da?

Sånn i utgangspunktet så hadde jeg tenkt øvre/nedre Romerike eller Oslo.

Jeg er åpen forslag :) Det er det sosiale og hobbyen som skal stå i sentrum. En gang i året er bedre enn ingen :)

Takk for velkomsten :)

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo sentrum, men er ofte i Romerikstraktene. Slenger meg gjerne på her. :-)

Så bra, da ser det jo ut som at vi allerede er tre her i fra pluss en kamarat av meg som er ganske sikker på at vil være med ;) Er det noen av dere som har stort stuebord?

Jeg skal undersøke litt om hvor vi kan gjøre dette. Hadde det ikke vært for at jeg har gravid samboer som er i uke 38, så skulle jeg invitert alle hjem til meg :)

Det burde ikke være noe problem å finne et lokale i nærheten som jeg kan få lånt hvor det er mulig å samles :)

Kom gjerne med forslag til sted og tid.

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bumber denne :) Er det noen flere som kunne tenke seg å være med eller skal vi bare begynne å planlegge?

Er det noen av dere som har sagt at dere vil være med som har noen forslag til hvordan vi skal gjøre dette?

Jon

Foreløpig heller ingen gode forslag til lokale fra min side. Jeg har flere ledige kvelder ledig fra November og frem til jul. Har ikke unger etc å forholde meg til, så da er det kanskje enklest om dere kommer med forslag?

Ørretfluer har jeg ikke bundet så mye av, men sjøørret og laksefluer har jeg dreisen på.  <<l

Hvordan ser November ut for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde jeg holde meg langt unna denne tråden ettersom jeg har gitt meg med fluebinding for en del år siden. Men kanskje det kunne være en liten mulighet for å få låne et klasseværelse på en skole. Kunne for eksempel tilby elever ved skolen som var interessert litt innføring i materiale og binding. Er bare et kanskje litt dumt forslag, men det koster så lite å spørre. En kan ikke få noe verre svar enn nei. Lykke til og kos dere ut over vinteren.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett ledig alle kvelder frem til smaboeren føder :P Etter det blir det noen uker hjemme med barn og mor :)

Fint hvis dere kan skrive når dere kan også skal jeg undersøke litt. Det kan jo hende at det går ann å få til en temakveld hos Gero eller noe også så lenge vi er noen stykker :)

Jeg skal høre med Robban om det er mulig. Kunne det vært en løsning som hadde vært ok for dere?

Jeg gleder meg allerede til å møte likesinnede til en hyggelig kveld :)

Magne: Det er aldri for sent å begynne å binde fluer igjen :) Finn frem gamle kunster og bli med da vel :)

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne: Det er aldri for sent å begynne å binde fluer igjen :) Finn frem gamle kunster og bli med da vel :)

Jon

Lysta er nok der, men høyre hånds fingre vil ikke helt være med, så jeg har gitt bort alt bindeutstyret. Men får dere et lokale har i Lillestrøm kan det nok hende at jeg stikker innom en tur; om ikke for annet å bli litt kjent med gutta.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. tok en liten tur bort til Skedsmo kommune her på Lillestrøm for å sondere litt om det var mulig å få leie et klasserom en kveld i uka for å binde litt. Ble henvist til et kontor som blant annet hadde med gymsaler å gjøre. Der var det søknadsfrist 1. mars, så det faller ut. Men damen jeg snakket medga meg noen tips, blandt annet om det var muligheter med hensyn til borettslag med bomberom. Disse står jo tomme mesteparten av tiden sa hun.

I den forbindelse fikk jeg ideen om å kontakte Jeger og Fiskeforeningene i området for å høre om det var mulig å få leie noe av disse.Rælingen Jeger og Fiskeforening vet jeg leier lokale som står mye tomt, samt at de holder sine årsmøter ikke så langt fra der Olav Haug bor. Dette er vel litt i utkanten av det som er tenkt, men i mangel av noe annet er det kanskje en mulighet. Skal gå litt i tenkeboksen utover for å se hva som kan skje.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok også en telefon til kontaktperson i Skedsmo jeger og fiskeforening for å lufte lokale. Han kunne i8kke hjelpe med det, men fikk et navn og telefonnummer av ham. Det vil selvfølgelig koste noen kroner, men vedkommende hadde god plass og pleide å leie ut litt ettersom jeg forsto.

Er det interesse for å ta kontakt med vedkommende, så ring meg på 63 83 40 97 så får dere navn og telefonnr av meg. Håper at mine sonderinger kan hjelpe litt.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett ledig alle kvelder frem til smaboeren føder :P Etter det blir det noen uker hjemme med barn og mor :)

Fint hvis dere kan skrive når dere kan også skal jeg undersøke litt. Det kan jo hende at det går ann å få til en temakveld hos Gero eller noe også så lenge vi er noen stykker :)

Jeg skal høre med Robban om det er mulig. Kunne det vært en løsning som hadde vært ok for dere?

Jeg gleder meg allerede til å møte likesinnede til en hyggelig kveld :)

Magne: Det er aldri for sent å begynne å binde fluer igjen :) Finn frem gamle kunster og bli med da vel :)

Jon

Jeg kan foreløpig alle helger i November.

Blir gjerne med på temakveld hos Gero eller leie av lokale, som Magne har undersøkt litt. Forøvrig veldig hyggelig at du tok deg tid til dette, Magne! :-)

Skal også ta et par telefoner og sjekke hva som finnes av muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått låne et grendehus på Lørenskog i ukedagene, det koster 600kr for en dag. Det blir en hundrings ca på hver :)

4. + 5. + 12. + 18. + 19. + 20. + 25.nov er ledig.

Er det noen av disse som passer for dere?

Helgene var opptatt :(

Snakket med Robban på Gero og han skulle komme tilbake til meg i løpet av en ukes tid med tilbakemelding om temakveld :)

Nå ser det jo ut som vi begynner å nærme oss her :)

Jeg gleder meg i alle fall :)

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har fått låne et grendehus på Lørenskog i ukedagene, det koster 600kr for en dag. Det blir en hundrings ca på hver :)

4. + 5. + 12. + 18. + 19. + 20. + 25.nov er ledig.

Er det noen av disse som passer for dere?

Helgene var opptatt :(

Snakket med Robban på Gero og han skulle komme tilbake til meg i løpet av en ukes tid med tilbakemelding om temakveld :)

Nå ser det jo ut som vi begynner å nærme oss her :)

Jeg gleder meg i alle fall :)

Jon

Er dere i gang?

Er Gjerdrum/Ask for langt unna? Gratis lokaler! Kaffetrakter, vannkoker, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...