Jump to content

Recommended Posts

Guest Johnny S
Posted

Jeg har aldri hatt sansen for den 170 - 180 stilen,og det å kline stanga fram og tilbake

med trekantbukter og uten stopp. ;D

Her er et lite klipp fra søndagens kastetrening, og det er vel dette du kaller 170-180 stilen?

Vi prøvde å filme slik at vi fikk med lina og snørebuktene, men det var ikke så lett å finne god bakgrunn. Her er det ingen trekantbukter og stanga stoppes ganske så brått, ikke så flott å se på og flere kastefeil, men det gikk jo langt, litt over 38 meter.

Posted

Takk for klippet Johnny. <<l

Kult å se.Jeg synes det er flott kasting,og 38m inne i hallen er langt ja. <<l

I og med at vi ser stoppen (og arbeidsveien) som du sier,så vitner dette mer om kanskje

140-150 stil? ;D

(Jeg har aldri hatt sansen for det der med 180 style og stopless.Alle stopper stanga. :)

Det er bare det at noen kanskje mener at en stopp er å kline knyttneven inn i en murvegg? ;D

Det er trekantbukter der Johnny,det er bare litt vanskelig å se fordi det går litt fort,og som du

sier bakgrunnen er ikke god.

Se på overslaget til stanga og i det den retter seg ut.Snøret må følge den banen,men

jeg sier ikke at det er negativt,det er bare det at det ikke er min greie liksom.

At bukta og undersnøret i en senere periode ikke viser overslaget handler om noe annet.

Tom.

Guest Johnny S
Posted

Vi filmer ofte på kastetreningene for å finne feil, og feil finner vi, men det er ikke så lett å fjerne gamle uvaner.

På klippet er dobbelttrekket i bakslengen for dårlig, snørehånden kunne ha fulgt kastehånden adskillig lengre.

Når jeg skal skyte, rykker jeg til, og dobbelttrekket avsluttes for tidlig, og så skjer det noe rart med stanga når jeg stopper, ser ut som stanga stoppes litt for langt ned. Her er et annet klipp der vi prøver oss på tohånds spey.

Guest Johnny S
Posted

Her er et par videoklipp fra et kastekurs med Paul Arden.

Distance casting 1

Distance casting 2

Posted
Vi filmer ofte på kastetreningene for å finne feil, og feil finner vi, men det er ikke så lett å fjerne gamle uvaner.

På klippet er dobbelttrekket i bakslengen for dårlig, snørehånden kunne ha fulgt kastehånden adskillig lengre.

Når jeg skal skyte, rykker jeg til, og dobbelttrekket avsluttes for tidlig, og så skjer det noe rart med stanga når jeg stopper, ser ut som stanga stoppes litt for langt ned.

Slik kan vi sikkert holde på et helt liv Johnny.

Det spørs bare hvor mye det hadde gjort i forskjell om du hadde korrigert for det du sier? :)

38m inne,er 38m inne,og det er langt.Det er klart man gjør ting bra når man får slike lengder. <<l

(Du må slippe ut i bakslengen,bruke en stivere stang,og klin snøret inn i veggen på 42m. ;D)

En ting jeg har tenkt på i det siste Johnny,når har du størts fart på trekkhånda i fremslengen?

Antageligvis før du slipper,eller?Bare spør altså. :)

Tom.

• Create New...